سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

۶‌ ماه جدال خبرنگاران آمریکایی با ‌شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید، سرانجام به جابه‌جایی او از این سمت منجر شده‌است.

رسانه‌هاي آمريكايي به نقل از منابع خبري درون كاخ سفيد نوشته‌اند، اسپايسر قرار است به قسمت ديگري در كاخ سفيد منتقل شود و ديگر به‌عنوان سخنگوي كاخ در جلسات با خبرنگاران حضور نخواهد داشت. نشريه پولتيكو با اعلام اين خبر نوشته‌است، براي جانشيني اسپايسر با افرادي رايزني شده و مصاحبه‌هاي كاري صورت گرفته‌است.

ازجمله اين افراد يكي از مجري‌هاي راديويي در آمريكا و ديويد مارتوسكو سردبير روزنامه انگليسي ديلي‌ميل هستند. اسپايسر از همان روز نخست كاري‌اش در كاخ سفيد كه فرداي روز مراسم تحليف دونالد ترامپ برگزار شد، در جلسه خبري با خبرنگاران، دچار تنش شد. اعتراض او به اينكه مراسم تحليف ترامپ به‌خوبي در رسانه‌ها پوشش داده نشده و تصاوير دستكاري شده كه مراسم خلوت به‌نظر برسد، باعث واكنش رسانه‌هاي آمريكايي شد.

در يكي از نخستين جلسات خبري، او بعد از آنكه سخنانش را بيان كرد، به هيچ خبرنگاري اجازه پرسيدن سؤال نداد و جلسه را ترك كرد. همين موضوع باعث شد كه رسانه‌هاي آمريكايي به‌شدت به او واكنش نشان دهند و اسپايسر موضوع طنز و كاريكاتور و برنامه‌هاي تلويزيوني و مقالات رسانه‌ها شود. در تازه‌ترين حملات به اسپايسر، خبرنگار سي‌ان‌ان همين ديروز اسپايسر را فردي بي‌فايده خواند و گفت،

وقتي سخنگوي كاخ سفيد نمي‌تواند پاسخ سؤالات رسانه‌ها را بدهد پس وجودش به چه دردي مي‌خورد. او به جلسه‌اي واكنش نشان مي‌داد كه اسپايسر در آن به خبرنگاران اجازه نداده بود دوربين‌هايشان را روشن كنند و جلسه را ثبت و ضبط كنند. اسپايسر همچنين در برخي جلسات با خبرنگاران با آنها وارد درگيري لفظي مي‌شد. همين موضوع باعث شده‌بود كه خبرنگاران در صفحات شخصي خود در شبكه‌هاي اجتماعي به او واكنش نشان دهند. در هفته‌هاي اخير او كمتر در جلسات با خبرنگاران در كاخ سفيد حضور مي‌يافت و همين موضوع باعث شده‌بود كه شايعه جابه‌جايي‌اش تقويت شود.

کد خبر 373840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha