همشهری آنلاین: معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی گفت: مرزبانان پیرانشهر روز گذشته (یکشنبه) با قاچاقچیان مسلح در ارتفاعات این شهرستان مرزی درگیر شدند که در نتیجه آن یک سرباز وظیفه به شهادت رسید و سه نفر دیگر از مرزبانان مجروح شدند.

مرزبانان

علیرضا رادفر در گفت و گو با ایرنا افزود: این قاچاقچیان در حال وارد کردن مشروبات الکلی به داخل کشور بودند که با مرزبانان مواجه شدند و به سمت آنان شلیک کردند.

وی با اشاره به اینکه سه مرزبان مجروح این درگیری در بیمارستان بستری هستند، گفت: حال یکی از مرزبانان وخیم است و 2 نفر دیگر وضعیت رو به بهبود دارند.

وی با تاکید بر اینکه شلیک کنندگان به مرزبانان پیرانشهر قاچاقچی بودند، ادامه داد: بار مشروبات الکلی آنان در هنگام عقب نشینی جا مانده و توسط مرزبانان کشف شده است.

به گزارش ایرنا اواخر فروردین سال جاری سرگرد مهدی سلماسی، مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرانشهر که در خروجی این شهر به سمت 'چیانه' مورد هدف گلوله اشرار قرار گرفته بود به درجه رفیع شهادت رسید.

آذربایجان غربی با دارا بودن بیش از 960 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق کالا در کشور است.

کد خبر 374996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha