همشهری آنلاین: معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در حالی از تأیید کلیه کدرشته‌های حذف شده کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داده بود که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: از مجموع دو هزار و ۷۸۰ رشته محل بازنگری شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد یک هزار و ۵۴۱ مورد فقط برای یکبار پذیرش در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی انتشار اخبار متفاوت، متناقض و بعضا نادرستی که از سوی افراد حقیقی و یا حقوقی در خصوص رشته محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در رسانه‌ها منتشر شده بود، به اطلاع می‌رساند که از مجموع دو هزار و 780 رشته محل بازنگری شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد هزار و 541 مورد فقط برای یکبار پذیرش در سال تحصیلی 97-96 مورد تأئید قرار گرفت.

این تصمیم بر اساس شاخص‌های مصوب شورای گسترش آموزش عالی با شرایط موجود اتخاذ شده و صرفاً مستندات خود اظهاری دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر داشتن حداقل سه استادیار تمام وقت و مرتبط ، ملاک عمل بوده است لذا مقرر شد، صحت مستندات ظرف 45 روز از این تاریخ بررسی شود.

برای همراهی و کمک به داوطلبان و بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان سنجش آموزش کشور، مهلت انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شده است.

مرجع رسیدگی به درخواست توسعه رشته‌ها در تمام زیرنظام ها اعم از دولتی، غیر انتفاعی، پیام‌نور، دانشگاه آزاد اسلامی و ...دفتر گسترش آموزش عالی است و بر اساس مصوبات این شورا در خصوص توسعه رشته‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

بر اساس اطلاعیه وزارت علوم، اخبار منتشره در رسانه‌ها و یا اظهارات افراد اعم از حقیقی و یا حقوقی که نافی این فرایند تلقی شود، وجاهت قانونی ندارد.

تمدید کدرشته‌های امسال برای سال آینده منحصراً با رعایت شاخص‌ها و مصوبات شورای گسترش آموزش عالی خواهد بود لذا مقتضی است دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به فرصت کافی موجود تا سال آینده، پیش‌بینی لازم را برای احراز شرائط مصوب برای هر یک از رشته محل‌های مورد درخواست در مقاطع مختلف داشته باشد.

وزارت علوم در اطلاعیه خود از معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که همراهی خوب و موثری در بررسی درخواست‌ها داشته است، تشکر کرد.

به گزارش همشهري آنلاين، معاون امور مجلس دانشگاه آزاد روز گذشته گفته بود: تمام ۲۹۰۰ رشته‌ محل مورد مناقشه وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی به کار خود ادامه می‌دهند.

کد خبر 375654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha