سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر خطاب به عربستان گفت: انتخاب گزینه نظامی هزینه هنگفت و گرانی برای منطقه به همراه دارد و قطر در برابرخواسته‌های غیرقانونی تحریم کنندگان تسلیم نخواهد شد.

قطر: تسلیم نمی شویم

به گزارش ايرنا، به نوشته روز دوشنبه روزنامه قطری الشرق وزیر خارجه قطر درگفت و گو با شبکه یک تلویزیون فرانسه افزود: دوحه خواسته هایی خلاف قوانین بین المللی را نخواهد پذیرفت.

وی تاکید کرد: قطرهمچنین شرطی را که تنها منحصر به اجرا از سوی دوحه باشد را نمی پذیرد و این شروط باید از سوی همه این کشورها عملی شود.

آل ثانی بار دیگر اتهامات کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین را در مورد حمایت از تروریسم و گروه های تروریستی درسوریه و لیبی از سوی این کشور را رد کرد و افزود: قطر به شکل های مختلف برای مبارزه با تروریسم تلاش کرده و این عربستان و امارات هستند که اتباع آنها به دست داشتن در اعمال تروریستی و حمایت و پشتیبانی از تروریسم متهم هستند.

وزیرخارجه قطر درپرسشی درخصوص اقدام عربستان و متحدانش به تشدید گزینه های خود و حتی اتخاذ گزینه نظامی گفت : هیچ بحرانی را نمی توان با رویارویی و مواجهه مستقیم حل کرد بلکه این تنش باید با نشستن پشت میز مذاکره و گفت وگو حل شود. سعودی ها باید بدانند که تشدید اقدامات و اتخاذ گزینه نظامی هزینه بسیار سنگینی برای منطقه خواهد داشت.

سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد96 ) با متهم کردن دوحه به حمایت از سازمان های تروریستی ، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

هزاران نفر در پی محاصره تحمیل شده بر قطر به اشکال مختلف متضرر شدند.

وزارت خارجه قطر با رد همه این اتهامات تاکید کرد که این سه کشور با همکاری مصر، به دنبال تحمیل قیمومیت خود بر تصمیمات ملی ما هستند.

کویت در راستای میانجیگری برای حل این بحران فهرستی از خواسته های کشورهای حاشیه خلیج فارس ومصر را که حاوی 13 ماده از جمله توقف حمایت از تروریسم، کاهش روابط دیپلماتیک با ایران، و تعطیلی شبکه 'الجزیره' است به قطر تحویل داد. اما وزارت خارجه قطر با رد این خواسته ها، آنها را غیر قابل اجرا دانست.

کد خبر 375754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha