دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

در روزی که تقریبا تمام رسانه‌ها خبر از موفقیت خیره‌کننده «بادیگارد» در جشنواره‌ای در وین داده بودند، ابراهیم حاتمی‌کیا ترجیح داد فارغ از تمام هیاهوها راهی بیمارستان شود و احوالی از دوست قدیمی خود بپرسد.

سینما

به گزارش همشهري، درست در روزهايي كه به‌نظر مي‌رسيد حاتمي‌كيا به‌شدت درگير توليد يك فيلم تازه است، او كمي به خودش و گروه استراحت داد تا بر بالين حبيب‌الله كاسه‌ساز حاضر شود و دست نوازش بر سر تهيه‌كننده قديمي و سرشناس سينما بكشد.

پيش از حاج‌ابراهيم هم خيلي از اهالي سينما و مديران ارشد سينما و تلويزيون به ملاقات تهيه‌كننده 2قسمت اول «اخراجي‌ها» و سريال تاريخي «در چشم باد» رفته بودند كه آخرين‌شان رئيس حوزه هنري بود. آنچه اين روزها بيش از همه براي دوستداران حاتمي‌كيا و سينماي او اهميت دارد، نه درخشش باديگارد در رويدادي مهجور در اتريش، كه درگير شدن او در پروژه‌اي تازه است.

«به وقت شام» از نيمه‌هاي خرداد در تهران و اصفهان و چند لوكيشن ديگر مقابل دوربين رفته و به‌نظر مي‌رسد گروه توليد چنان برنامه‌ريزي كرده‌اند كه با توجه به وسواس‌هاي هميشگي آقاي كارگردان در مرحله پس‌توليد، فيلم براي نمايش در جشنواره سي و ششم آماده شود.

باديگارد كه يك سال پس از پايان اكران در سينماهاي ايران راهي يك رويداد بين‌المللي شده بود، روز يكشنبه 3جايزه از جشنواره فيلم‌هاي مستقل وين گرفت؛ بهترين كارگردان، بهترين بازيگر مرد مكمل (بابك حميديان) و بهترين دستاورد هنري. نكته مهم البته حضور تنها 4فيلم بلند داستاني در اين دوره بود كه 3فيلم جوايز اصلي را ميان خود تقسيم كردند و يك فيلم اصلا جايزه نگرفت. باديگارد و «ميليون‌ها عشق در من» هر كدام 3جايزه بردند و 2جايزه به «پلاتونوف» رسيد.

هر چند باديگارد هنوز جايزه مي‌گيرد و نسخه بلو-ري آن همين روزها در دسترس علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد اما خالق «آژانس شيشه‌اي» تمام تلاش خود را براي به سرانجام رساندن به وقت شام صرف كرده است؛ فيلمي درباره تروريست‌هاي داعشي كه بابك حميديان و هادي حجازي‌فر نقش‌هاي اصلي آن را ايفا مي‌كنند.

حاتمي‌كيا دوباره آفتابي شده است؛ جايزه مي‌گيرد، فيلم مي‌سازد و اين يعني علاقه‌مندان حاج‌ابراهيم دوباره او را فعال و پرخبر خواهند ديد. آقاي كارگردان در سال‌هاي گذشته معمولا اينگونه بوده است؛ پس از نمايش فيلم از حضور در محافل مي‌پرهيزد و تا آغاز فيلم تازه سكوت مي‌كند. بايد منتظر او و به وقت شام ماند.

کد خبر 375776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha