شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

در فصلی که فیلم‌های میلیاردی در سینما یکی پس از دیگری رکورد می‌شکنند، تئاتر در نخستین روزهای دومین ‌ماه تابستان، دورانی پررونق را پشت سر می‌گذارد. بخشی از این رونق حاصل رویی خوش است که ستاره‌ها به صحنه نشان می‌دهند و بخشی دیگر را هم باید به‌حساب افزایش تعداد علاقه‌مندان تئاتر واریز کرد.

تئاتر
  • اعتراف همچنان روي صحنه

سالن اصلي تئاترشهر همچنان ميزبان اجراي «اعتراف» شهاب حسيني است كه هر روز ساعت 21 روي صحنه مي‌رود و از 5مرداد «پسران تاريخ» اشكان خيل‌نژاد در تالار چهارسو اجرا مي‌شود.

«اخككندو» هادي عامل ساعت 19:30در تالار قشقايي روي صحنه مي‌رود و «صبحانه در غروب» گلچهره دامغاني ساعت 21:15 در همين تالار اجرا مي‌شود. «صبح يك روز لعنتي» نمايش تازه حسن باستاني است كه از سوم مرداد در تالار سايه روي صحنه مي‌رود. ‌رؤيا افشار، ليلا برخورداري و مارال فرجاد بازيگران اين نمايش هستند كه ساعت اجراي آن 20:30 است. پلاتوي اجرا از دوم مرداد ساعت 18 ميزبان «ادوارد و ننه» به كارگرداني پيمان ياحقي در ساعت 18 است.

  • روزهاي شلوغ تئاتر شهرزاد

حميدرضا نعيمي «شرق دور، شرق نزديك» را از 5 مرداد ساعت 20:30 در پرديس تئاتر شهرزاد اجرا مي‌كند. اين نمايش پس از 10سال دوباره روي صحنه آمده و حامد بهداد يكي از بازيگران اصلي آن است. «لامبورگيني» سيامك صفري، «ماه‌پيشوني» آزاده انصاري و «بهمن كوچيك» مهران نايل ديگر نمايش‌هاي تئاتر شهرزاد هستند. كيومرث مرادي كه اين روزها «هملت تهران 2017» را در شهرزاد روي صحنه دارد، قرار است «نامه‌هاي عاشقانه از خاورميانه» را با چند تغيير در متن اجرا كند. اين نمايش در جشنواره تئاتر فجر درخشيد و هانا كامكار، آزاده صمدي و پانته‌آ پناهي‌ها در آن بازي مي‌كنند.

  • روز عقيم حسين كياني

تماشاخانه باران از نخستين روز مرداد ميزبان تازه‌ترين كار حسين كياني به نام «روز عقيم» است؛ داستاني زنانه از وضعيت 3زن كه از چنگ هجوم‌آوران گريخته و به قلعه‌اي به نام زاهدي مي‌روند. اين نمايش با بازي‌ رؤيا ميرعلمي، فهميه امن‌زاده، شايسته ايراني و الهه شه‌پرست تا اول شهريور ساعت 21روي صحنه مي‌رود. در تالار حافظ هم «بانويي از اسلو» به كارگرداني مشترك مجيد رحيمي‌جعفري و علي اتحاد اجرا مي‌شود.

اين دومين نمايش پس از لامبورگيني است كه يك خواننده راك در آن حضور دارد و شهريار صيقلاني در بانويي از اسلو چند ترانه مشهور را اجرا مي‌كند. اين نمايش از 9مرداد به‌مدت ۲۰ شب ساعت 21 در تالار حافظ روي صحنه خواهد بود. نازنين فراهاني، سوگل قلاتيان، حسام منظور و پيام اميرعبداللهيان بازيگران بانويي از اسلو هستند. تالار مولوي از دوم مرداد ميزبان «ما سه نفر بوديم» سجاد افشاريان است كه ساعت 18 اجرا مي‌شود. «نظارت عاليه» ژان ژنه به كارگرداني مهدي خالدي هم از 8مرداد اجراهاي خود را در تماشاخانه دا آغاز مي‌كند.

امير دژاكام از امروز ساعت 19«نيلوفر و نفت» را با بازي بيش از 15بازيگر در سالن ناظرزاده تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه مي‌برد. شهرام گيل‌آبادي هم در سالن سمندريان نمايش «يك دقيقه و 13ثانيه» را روي صحنه دارد. پانته‌آ بهرام، سيما تيرانداز، مينا دريس و لادن مستوفي بازيگران اين نمايش هستند كه در 2نوبت 19:30 و 21:30 اجرا مي‌شود. اجراي «بنگاه تئاترال» هادي مرزبان همچنان در تماشاخانه سنگلج ادامه دارد و تالار وحدت ميزبان «شاخه نبات» مهدي شمسايي است.

کد خبر 376976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha