شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا در ادامه تنش‌های داخلی در دولت آمریکا، وزیر امنیت داخلی را جایگزین رئیس دفتر پیشین کاخ سفید کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا این خبر را در پیامی توئیتری اعلام کرد و نگفت آیا راینس پریبس، رئیس دفتر کاخ سفید اخراج شده و یا استعفا داده‌است اما خود پريبس،رئیس سابق کمیته ملی جمهوری‌خواهان در پیامی به یاهو نیوز گفت او پنج‌شنبه گذشته استعفای خود را تقدیم ترامپ کرده بود.

ترامپ نوشت، "خوشنودم به اطلاع شما برسانم ژنرال/وزیر جان کلی (وزیر امنیت داخلی آمریکا) را به عنوان رئیس دفتر کاخ سفید معرفی کردم. او یک آمریکایی فوق‌العاده است..."

او در پیام دیگری نوشت، "او یک رهبر فوق‌العاده است. جان همچنین عملکرد ویژه‌ای در وزارت امنیت داخلی داشت. او جزو ستاره‌های اصلی دولت من است."

پریبس در پاسخ به این سوال که آیا از تغییر و تحولات ترامپ پیش از اعلام آن مطلع بوده، گفت: "بله ما صحبت کردیم. من به صورت خصوصی پنج‌شنبه استعفا دادم."

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در همین حال سارا هاکبی،‌ سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دو طرف حدود دو هفته پیش درباره این تغییر صحبت کرده بودند. او شفاف به این سوال پاسخ نداد آیا پرببس استعفا داده یا برکنار شده است.

با گذشت فقط شش ماه از روی کار آمدن ترامپ، این رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا اولین مشاور امنیت ملی دولتش (مایکل فلن)،‌ مدیر ارتباطات کاخ سفید (مایک دوبکه)، سخنگوی کاخ سفید (شون اسپایسر)، معاون رئیس دفتر کاخ سفید (کیتی والش)، معاون مشاور امنیت ملی (مک‌فارلند) و اکنون رئیس دفتر کاخ سفید را کنار گذاشته است.

علاوه بر این، ترامپ شدیدا از جف سشنز، دادستان کل آمریکا و از متحدان دیرینه‌اش انتقاد می‌کند اما هنوز او را اخراج نکرده و از او هم نخواسته استعفا دهد.

راینس پریبس هم هرگز خود را به صورت یک رئیس دفتر سنتی کاخ سفید نشان نداد. او هرگز به دسترسی به رئیس‌جمهور آمریکا کنترل نداشت، زمان ترامپ را مدیریت نمی‌کرد و قدرت او برای استخدام و اخراج همواره زیر سوال بود.

 در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ و زمانی که ویدویی از سخنان جنسی رکیک ترامپ منتشر شد، پريبس به او پیشنهاد داده بود تا از انتخابات کنار بکشدو مشاوران ترامپ می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا به همين خاطر هنوز پریبس را نبخشیده بود.

کد خبر 377628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha