همشهری آنلاین: کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه با انتقاد از تحریم‌های جدید ضدروسی که با امضای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اجرایی شد، پیامدهای کاهش بی سابقه روابط واشنگتن و مسکو را خطرناک خواند و به کاخ سفید هشدار داد.

http://hamshahrionline.ir/details/۳۱۵۵۶۱/world/america

به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز شنبه اعلام کرد که ارزیابی ترامپ را در باره خطر سطح بسیار پایین روابط روسیه و آمریکا می پذیرد.

روزنامه راسیسکایا گازتا روز شنبه در بخش اخبار آنلاین خود به نقل از توییتر ترامپ نوشت: روابط روسیه و آمریکا به سطح بی سابقه پایین و خطرناکی سقوط کرده است.

ترامپ با انتقاد از نقش کنگره آمریکا در تیرگی روابط روسیه و آمریکا با وضع قانون جدید تحریمی، افزود: می توان از کنگره برای بروز این وضعیت قدردانی کرد.

پسکوف در جمع خبرنگاران در باره سطح پایین روابط روسیه و آمریکا نیز گفت: این دیدگاه ترامپ را بطور کامل می پذیرم. خطر این وضعیت، کاهش شدید همکاری های واشنگتن و مسکو در امور مهم و حیاتی است.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه در باره مراحل قضایی بررسی پرونده اتهام مداخله این کشور در انتخابات آمریکا هم اظهار کرد: موضوع را پیگیری نمی کنیم، زیرا مربوط به ما نیست، بارها به بی اساس بودن پرونده به اصطلاح «راشا گیت» (مداخله روسیه در انتخابات آمریکا) اشاره کرده ایم.

از چهارشنبه هفته گذشته که ترامپ قانون تحریم های ضدروسی جدید را امضا کرد، روابط واشنگتن و مسکو تقریبا در شرایط تیرگی بی سابقه ای قرار گرفته است.

دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه با بیان اینکه جنگ تجاری تمام عیاری علیه این کشور توسط آمریکا اعلام شده، افزوده است: دیگر امیدی به بهبودی روابط بین واشنگتن و مسکو وجود ندارد.

مدودیف با بیان اینکه تحریم های ضدروسی برای مدت بسیار طولانی وضع شده است، تاکید کرد: فقط معجزه می تواند این وضعیت را تغییر دهد، زیرا رئیس جمهور آمریکا نمی تواند بدون کسب موافقت کنگره تحریم ها را لغو کند.

وزارت خارجه روسیه نیز قانون جدید تحریمی آمریکا را که در برگیرنده اقدام هایی علیه مسکو، تهران و پیونگ یانگ است، کوته بینانه و خطرناک» خواند.

این وزارت خانه روز پنجشنبه در بیانیه ای قانون جدید تحریمی علیه روسیه را نادرست خوانده و از تصویب آن ابراز تاسف کرد.

در بیانیه تاکید شده است: قصد بی پاسخ گذاشتن اقدام های خصمانه از جمله اخراج دیپلمات های روس از آمریکا و غصب املاک دیپلماتیک روسیه را نداریم. بدیهی است حق اتخاذ تدابیر دیگری برای پاسخ به تحریم ها را محفوظ می دانیم.

کد خبر 378364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha