همشهری آنلاین: سی و چهارمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور در شیراز برگزار شد.

futsal

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، در مرحله دوم این مسابقات که از 14 مرداد ماه آغاز شد، دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه اول سراسر کشور در 3 رشته توپی فوتسال، هندبال و بسکتبال، و دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم نیز در 4 رشته فوتسال، هندبال، والیبال و بسکتبال به صورت مدرسه قهرمان با هم به رقابت پرداختند.

در روز پایانی این رقابت‌ها و در رشته فوتسال متوسطه اول، تیم‌های فارس و آذربایجان غربی در بازی فینال به مصاف هم رفتند که در پایان تیم فارس به برتری رسید و بر سکوی نخست ایستاد. تیم‌های البرز و کرمانشاه نیز برگزارکننده بازی رده‌بندی بودند که در این بازی تیم کرمانشاه به برتری رسید و در جایگاه سوم قرار گرفت.

در رشته هندبال متوسطه اول تیم اصفهان با برتری بر خوزستان به مقام قهرمانی کشور دست یافت و تیم شهرستان‌های تهران با شکست کرمانشاه سوم شد و فارس نیز کاپ اخلاق این مسابقات را به دست آورد.

در رشته بسکتبال متوسطه اول تیم شهرستان‌های تهران در بازی فینال مقابل گلستان به برتری رسید و در جایگاه نخست ایستاد و البرز نیز با شکست دادن تیم گیلان سوم شد.

در رشته فوتسال متوسطه دوم و در بازی پایانی، تیم کردستان در مقابل تیم مازندران به برتری رسید و عنوان قهرمانی را به دست آورد و تیم خراسان رضوی با برتری در مقابل تیم شهرستان‌های تهران عنوان سوم را به دست آورد و جام اخلاق نیز به شهرستان‌های تهران تعلق گرفت.

رقابت تیم‌های اصفهان و کرمانشاه در بازی پایانی هندبال متوسطه دوم به نفع تیم کرمانشاه به اتمام رسید و تیم فارس نیز با شکست خراسان رضوی در بازی رده‌بندی، علاوه بر کسب عنوان سومی، به عنوان تیم برتر اخلاق این بازی‌ها انتخاب شد و جام اخلاق را به دست آورد.

در مسابقات بسکتبال متوسطه دوم نیز تیم تهران به مقام قهرمانی رسید و تیم اصفهان با شکست تیم گلستان به مقام سوم دست يافت.

در بازی پایانی مسابقات والیبال متوسطه دوم نیز تیم شهرستان‌های تهران با پیروزی مقابل گیلان به عنوان تیم اول انتخاب شد و تیم خراسان رضوی با پیروزی بر قزوین سوم شد و جام اخلاق این رقابت‌ها نیز به تيم فارس رسید.

در رشته فوتسال مقطع ابتدایی تیم‌های خوزستان و کرمانشاه در بازی فینال به مصاف هم رفتند که در پایان تیم خوزستان با نتیجه 7 بر 5 در ضربات پنالتی به برتری رسید و صاحب عنوان قهرمانی شد. بازی رده‌بندی فوتسال ابتدایی نیز با برتری یک بر صفرتیم اردبیل مقابل خراسان رضوی به پایان رسید و خراسان رضوی نیز جام اخلاق این بازی‌ها را از آن خود کرد.

در رشته هندبال مقطع ابتدایی تیم اصفهان با برتری 10 بر 8 مقابل تیم کهگیلویه و بویر احمد به مقام قهرمانی کشور دست یافت و تیم فارس با برتری 12 بر 8 مقابل البرز عنوان سوم را به دست آورد و تیم البرز نیز با قرارگیری در جایگاه چهارم، کاپ اخلاق این مسابقات را كسب كرد.

در رشته والیبال مقطع ابتدایی تیم‌های گلستان و مازندران برگزارکننده بازی فینال بودند که در این بازی تیم گلستان با نتیجه 2 بر 0 به برتری رسید و بر سکوی نخست ایستاد و تیم فارس نیز خراسان رضوی را با نتیجه 2 بر 1 شکست داد و در جایگاه سوم قرار گرفت و خراسان رضوی چهارم شد و کاپ اخلاق را به دست آورد.

در رشته بسکتبال مقطع ابتدایی تیم هرمزگان توانست با نتیجه 27 - 26 بر تیم استان تهران فائق آمده و عنوان نخست این مسابقات را از آن خود کند. رقابت تیم‌های شهرستان‌های تهران و اصفهان نیز برای کسب عنوان سومی به برتری 49 بر 47 شهرستان‌های تهران انجامید و اصفهان چهارم شد. در این بازی‌ها تیم سمنان کاپ اخلاق را به دست آورد.

در رقابت دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه اول کشور در هفته اول این رقابت‌ها در رشته والیبال نیز تیم‌های شهرستان‌های تهران و استان تهران برگزارکننده بازی پایانی بودند که در پایان تیم استان تهران با برتری 2 بر 0 مقابل شهرستان‌های تهران به مقام قهرمانی دست یافت و تیم مازندران نیز با پشت سر گذاشتن تیم خراسان رضوی با نتیجه 2 بر 1، بر سکوی سوم ایستاد و کاپ اخلاق نیز به استان بوشهر رسید.

این مسابقات در دو مرحله و با حضور بیش از 5 هزار و 100 دانش‌آموز، سرپرست، مربی و عوامل فنی از سراسر کشور و از 7 تا 20 مرداد به طول انجامید.

 

کد خبر 378976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha