شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل برای کمک به افرادی که به افسردگی دچار هستند،‌ابزاری جدید را طراحی کرده‌است.

افسردگی

براساس گزارش CNN، كاربران آمريكايي كه در موتور جستجوي گوگل عبارات افسردگي يا افسردگي باليني را جستجو كنند اكنون مي‌توانند با پركردن پرسشنامه‌اي سطح افسردگي خود را تشخيص داده و دريابند براي رفع مشكل خود به كمك متخصص نياز دارند يا خير.

گوگل در پستي اعلام كرد كاربراني كه در جستكوي اطلاعات درباره افسردگي باشند باكسي را در بالاي نمايشگر خود مشاهده خواهند كرد كه آنها را تشويق مي‌كند وضعيت و ميزان ابتلا به افسردگي خود را كنترل كنند. اين آزمون كه از نظر باليني تاييد شده‌است PHQ-9 نام داشته و درباره سطح انرژي، اشتها، و ميزان تمركز افراد پرسش‌هايي را مطرح مي‌كند.

گوگل اعلام كرد از آنجايي كه اطلاعات به دست آمده از اين تست‌ها حساس و شخصي‌است، آنها را ذخيره نخواهد كرد. اين طرح ابتكاري با همكاري مركز NAMI (اتحاد ملي براي درمان بيماري‌هاي رواني) اجرا شده‌است.

از هر پنج آمريكايي يك نفر در دوره‌اي از زندگي به افسردگي باليني مبتلا مي‌شود،‌اما مشكل اينجاست كه افراد مبتلا به اين اختلال 6 تا هشت سال پس از بروز نشانه‌هاي آن به متخصص مراجعه مي‌كنند. از اين رو NAMI اميدوار است با قرار دادن اطلاعات كافي در اختيار گوگل بتواند هشياري افراد را نسبت به افسردگي بالا برده و به آنها در درمان خود و بهبود سلامت رواني‌شان كمك كند.

آخرين بررسي‌ها نشان داده‌است كه درصد جوانان و نوجوانان آمريكايي كه به دلايل افكار يا اقدامات خود آسيب‌زننده مانند خودكشي در بيمارستا بستري شده‌اند،‌طي يك دهه دوبرابر شده‌است.

کد خبر 380245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha