یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

کتاب «خیابان تبریز» گذری بر زندگی و زمانه معلم شهید قدرت‌الله چگینی به قلم میثم رشیدی‌مهرآبادی از سوی نشر مجنون منتشر شد و به بازار آمد.

کتاب

به گزارش همشهري، كتاب بريده‌هايي از خاطرات خانواده، دوستان و شاگردان اين معلم شهيد است كه در تهران، قزوين، قم و اليگودرز از محضر او بهره برده‌اند. قهرمان داستان سال ۱۳۲۶ در قزوين متولد شد و در سومين سالگرد پيروزي انقلاب در ۳۴سالگي به شهادت رسيد. چگيني خانواده‌اي فرهنگي و مذهبي داشت.

او پس از پايان دوران تحصيل و خدمت سربازي به كسوت معلمي درآمد و در رويدادهاي پيش از پيروزي انقلاب به جمع انقلابي‌ها پيوست. شهيد چگيني تمركز خود را بر درس قرآن قرار داد و جلسه اصلي‌اش در خارج از نظام آموزشي در محافل و منازل به‌صورت آشكار و پنهان برگزار مي‌شد.

نظم، ترتيب و خوش‌پوشي او زبانزد خاص و عام بود و در دوراني كه كمتر ديده مي‌شد افراد مذهبي به‌صورت منظم و اتوكشيده لباس بپوشند، متمايز از ديگران بود. زنده‌ياد چگيني 12شهريور 60 در خيابان تبريز واقع در شهر قزوين مورد سوءقصد ضدانقلاب قرار گرفت و شهيد شد و مزار او در گلزار شهداي قزوين كنار بارگاه شاهزاده حسين(ع) واقع است. چاپ اول كتاب 136صفحه‌اي خيابان تبريز در شمارگان 5هزار نسخه به بهاي 7هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 381079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha