همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک سوم جمعیت شهری خراسان رضوی در وضعیت خوبی زندگی نمی‌کنند، افزود: ۱۹ میلیون نفر از جمعیت ایران در وضعیت بدمسکنی زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس آخوندی  پنجشنبه 16 شهریور در جلسه ستاد بازآفرینی استان خراسان رضوی اظهار کرد: در بحث توزیع مسکن و حوزه شهرسازی نیاز به فکر داریم که بدانیم در طول 40 سال گذشته در کجای کار اشکال بوده است.

وی افزود: عدم تامل شدید در حل مشکلات، مسئله مهمی است که در کشور با آن مواجه هستیم، آماری که در دست بوده آمار تکان‌دهنده‌ای است که جای تامل و فکر کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک‌سوم جمعیت شهری خراسان رضوی در وضعیت خوبی زندگی نمی‌کنند، افزود: همچنین 19 میلیون نفر از جمعیت ایران در وضعیت بدمسکنی زندگی می‌کنند.

آخوندی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که تقسیمات کشوری کاهش پیدا کند و باید روستاهای شهر مشهد در کنترل شهرداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرار نیست برای 19 میلیون نفر جمعیتی که در وضعیت بدی زندگی می‌کنند خانه بسازیم، گفت: باید کاری کنیم که مردم قدرت خرید پیدا کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: در کشور صندوق پس‌انداز وام در بانک مسکن ایجاد شده است که به مردم و زوج‌ها وام می‌دهد و با این وام قدرت خریدشان افزایش می‌یابد به طور مثال با سپرده‌گذاری 10 میلیون 60 میلیون تومان طی 3 سال وام داده می‌شود.

آخوندی افزود: نرخ تسهیلات این وام 8 درصد بوده و خوشبختانه در ایران 260 هزار نفر پس‌انداز کرده‌اند که روزی 800 نفر و در طول سال به 200 هزار نفر می‌رسد که این رقم خوبی بوده و ما می‌توانیم این کار را افزایش دهیم و می‌توان با تلاش بیشتر این عدد را به 2 هزار نفر در روز افزایش داد و توانمند کرد.

وزیر راه و شهرسازی یکی از مشکلات خراسان رضوی را بافت فرسوده دانست، و بیان کرد: در 30 درصد از شهرهای خراسان رضوی بافت فرسوده وجود دارد که نشان‌دهنده علامت پوسیدگی شهر از درون است و این می‌تواند مسئله مشکل‌سازی برای آینده باشد.

آخوندی افزود: رشد جمعیت در ایران رو به کاهش است و حدود 7 تا 10 استان کشور نرخ رشد جمعیت‌شان صفر و یا زیر صفر است و 12 استان صفر تا یک‌ است که ذهن ما مسؤولان را درگیر خود کرده است.

کد خبر 381452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha