مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سوای علل مشخصی از جمله مصرف غذاهای فراوری شده و چرب، استرس، استعمال سیگار، ابتلا به دیابت، و کم تحرکی، مجرمان کمتر شناخته شده‌ای هم وجود دارند که می‌توانند در نهایت تجربه حمله قلبی را به همراه داشته باشند.

۸ دلیل باورنکردنی حمله قلبی!

به گزارش آوای سلامت به نقل از activebeat در اینجا ۸ علت غیر قابل تصور که با خطر حمله قلبی در ارتباطند را معرفی کرده‌اند:

آنتی بیوتیک‌ها: این دسته داروها هنوز هم برای درمان طیف گسترده‌ای از مشکلات سلامتی ناشی از عفونت‌های باکتریایی تجویز می‌شوند با این حال اگر شما در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستید، و یا سابقه ابتلا به این بیماری‌ها را در خانواده دارید، باید از دریافت آنتی بیوتیک‌هایی مانند آزیترومایسین اجتناب کنید. پزشک می‌تواند داروهای جایگزین را برای شما تجویز کند.

  • غذاهای کنسرو: ماده سمی بیسفنول آ در این غذاها علت افزایش بلوغ زودرس در کودکان و دیگر شرایط فیزیکی و عصبی است. در بزرگسالان مصرف غذاهای کنسرو سبب آریتمی و افزایش استرس بر روی قلب می‌شود.

عفونت‌های طولانی: عفونت‌های سینوسی مکرر و یا آنفلوآنزا و سایر عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی از جمله سرماخوردگی می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد. دلیل این است که این بیماری‌ها سبب ایجاد واکنش‌های التهابی در سیستم ایمنی بدن و افزایش استرس بر روی قلب می‌شود. پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های این چنینی، گام موثری برای حفاظت از سلامت قلب است.

  • ترافیک: فرقی نمی‌کند شما راننده وسیله نقلیه باشید یا مسافر آن، یا حتی دوچرخه سواری که در خیابان در لابه لای اتومبیل‌ها گیر افتاده است. مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده است تا مشخص شود آلودگی هوای ناشی از ازدحام ماشین‌ها، استرس ماندن در ترافیک و دیر رسیدن به مقصد یا ترکیبی از این دو، عامل این حمله‌های قلبی است اما هنوز دقیقا این مساله مشخص نشده است اما آنچه مشخص شده و بسیار هم بر آن تاکید شده این است که اگر سابقه مشکلات قلبی یا ریسک‌های ابتلا سکته قلبی دارید، نباید در ساعات اوج ترافیک و شلوغی در ازدحام ماشین‌ها بمانید.
  • آلودگی هوا: فکر نکنید که آلودگی فقط آلودگی ناشی از اگزوز اتومبیل‌هاست، دود کارخانه‌ها، گردوغبار معلق در هوا، ذرات شن و حتی ذرات معلق ناشی از آتش و هیزم، می‌توانند قلب را با مشکل روبه رو کنند.
  • مکمل هاي کلسيم: مطالعات حاکی از آنند افرادي که مکمل‌هاي کلسيم مصرف مي‌کنند نسبت به ديگران بيشتر در معرض خطر حمله قلبي قرار دارند. براي دريافت کلسيم، پزشکان مصرف ماهي چرب هفته‌اي ۲ بار و مواد غذايي حاوي کلسيم و براي دريافت ويتامين دی قرار گرفتن در معرض نور خورشيد را توصيه مي‌کنند.
  • بیماری‌های لثه: مطالعات حاکی از آنند که افراد مبتلا به بیماری‌های پریودنتال ذاتا ۲۵ درصد بیشتر از سایر افراد، در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی هستند. باکتری های موجود در لثه‌ها به عوامل عفونی این اجازه را می‌دهند که به طور عمیق‌تری وارد بدن شوند و با عملکرد رگ‌های خونی مهم و سیستم گردش خون تداخل ایجاد کنند.
  • محصولات ضد باکتری: بسیاری از صابون‌های ضد باکتری و ضد میکروبی به علاوه پاک کننده‌ها و خمیردندان‌ها، حاوی تریکلوزان هستند؛ یک ماده شیمیایی که منجر به تولید و پرورش میکروب‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک می‌شود. این میکروب‌ها می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهند
کد خبر 381731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha