همشهری آنلاین: مطالعه اخیر نشان داده است که مردان با سبک زندگی بی‌تحرک، رژیم غذایی پرچرب را بر سایر رژیم‌های غذایی ترجیح می‌دهند.

سبک زندگی بی‌تحرک تمایل مردان به غذاهای چرب را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه میزوری-کلمبیا آمریکا در مطالعات آزمایشگاهی دریافتند موش‌های نر بی‌تحرک تمایل بیشتری به مصرف رژیم غذایی پرچرب داشتند.

جنا لی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما می‌خواستیم بررسی کنیم که محرک تمایل به یک رژیم غذایی خاص چیست و آیا فاکتورهای زیست محیطی نظیر فعالیت بدنی در نحوه تغذیه مردان و زنان تاثیر دارند.»

محققان موش‌های نر و ماده را به دو گروه تقسیم کردند؛ گروه بی‌تحرک و گروه پرتحرک که به چرخ مخصوص دویدن دسترسی داشتند. هر دو گروه از یک غذای مشابه خوردند.

بعد از یک هفته، لی رژیم غذایی استاندارد را با سه رژیم غذایی دیگر عوض کرد: پر چرب، حاوی ساکاروز بالا، و رژیم غذایی با نشاسته بالا. هر سه رژیم غذایی از لحاظ میزان پروتئین برابر بودند و موش‌ها به هر سه رژیم غذایی به مدت چهار هفته دسترسی داشتند.

موش‌های نر دونده در مقایسه با همتاهای بی‌تحرک خود، نیمی از رژیم غذایی پرچرب را خوردند، اما مصرف دو رژیم غذایی دیگر توسط گروه موش‌های دونده بیشتر بود.

موش‌های بی‌تحرک ماده هم همانند موش‌های نر بی‌تحرک، بیشتر تمایل به مصرف رژیم غذایی پرچرب داشتند.

این تحقیق بر اهمیت توجه بر مطالعه انسان‌ها در این زمینه تاکید دارد.

کد خبر 381822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha