سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

درحالی‌که مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از معرفی نماینده احتمالی سینمای ایران تا اوایل هفته آینده خبر داده، ۳ کشور دیگر با معرفی نمایندگان خود وارد رقابت اسکار شدند.

سینما

به گزارش همشهري، كلمبيا و شيلي از منطقه آمريكاي جنوبي و پرتغال از اروپا تازه‌ترين كشورهايي هستند كه فيلم‌هاي برگزيده خود را براي حضور در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان نودمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار معرفي كرده‌اند. سباستين لليو كه زمستان سال گذشته با «يك زن شگفت‌انگيز» جايزه خرس نقره‌اي بهترين فيلمنامه را از جشنواره برلين برد، نماينده شيلي در اسكار2018 خواهد بود. تنها نامزدي اين كشور آمريكايي سال2012 با «نَه» به كارگرداني پابلو لارين رقم خورده است. نكته جالب اينكه تهيه‌كنندگان يك زن شگفت‌انگيز لارين و مارن آده هستند؛ همان كارگردان آلماني كه سال گذشته با «توني اردمن» نامزد اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان بود و رقابت را به «فروشنده» اصغر فرهادي واگذار كرد.

در همان منطقه آمريكاي جنوبي يك كشور نه‌چندان پراميد ديگر نماينده خود را به آكادمي اسكار معرفي كرد. كلمبيا كه در 25مرتبه تلاش براي بردن اسكار تنها يك‌بار در 2015 با «آغوش مار» نامزد شده، اين بار بخت خود را با تريلر «مردان گناهكار» به كارگرداني ايوان گائونا مي‌آزمايد. اين فيلم نخستين بار تابستان سال گذشته در بخش روزهاي ونيزجشنواره ونيز به نمايش درآمد و بعد از آن راهي جشنواره تورنتو شد؛ هر چند به اسكار2017 معرفي نشد.

پرتغال كه سال‌هاست با كريستيانو رونالدو به دنيا معرفي مي‌شود، اين بار مي‌خواهد طلسم ناكامي محض در اسكار را بشكند و نخستين نامزدي تاريخ سينماي خود را با «سنت جورج» تجربه كند؛ فيلمي به كارگرداني ماركو مارتينز كه داستان آن در دوران ركود و رياضت اقتصادي مي‌گذرد. سنت جورج سال گذشته در جشنواره ونيز به نمايش درآمد و پس از آن به جشنواره‌هاي شيكاگو، دبي و سيدني هم رفت. نونو لوپس براي بازي در اين فيلم برنده جايزه بهترين بازيگر بخش افق‌هاي ونيز2016 شد.

کد خبر 381930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha