مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

مجمعی با حضور نمایندگانی از شورای شهر، استانداری، فرمانداری و مجلس تشکیل شده تا در آن مسائل اصلی و چالش‌های بزرگ فراروی پایتخت مورد بررسی قرار گیرد.

مترو

اينطور كه سيدحسن رسولي، عضو كميسيون برنامه و بودجه مي‌گويد قرار است رئيس‌جمهور نيز نماينده‌اي را براي شركت در اين مجمع معرفي كند تا مسائل بين دولت و شهرداري هرچه زودتر تعيين تكليف شود. وي اظهار اميدواري كرد كه با تشكيل چنين مجامعي و متعاقب آن همكاري صادقانه بين دولت و شهرداري در كنار هزينه‌كرد صحيح و تأمين منابع درآمدي پايدار براي شهر، مردم از ثمرات اين رابطه حسنه بهره‌مند شوند.

از نظر اين عضو شوراي شهر پنجم با پايان يافتن غيبت 15ساله شهردار تهران در جلسات هيأت دولت، فصل جديدي از روابط هم افزا ميان دولت و شهرداري آغازشده است. مديريت جديد شهر تهران بنا دارد تحت‌تأثير تحولات سياسي و انتخاباتي اخير به ادبيات گفتماني رقابتي، غيرمسالمت‌آميز و نامناسب كه سال‌ها بين دولت و شهرداري جاري بوده پايان دهد. اين گام بسيار مهمي در جهت برقراري تعامل بيشتر و كارآمد بوده است.

رسولي يكي از مشكلات مطرح شده درمجمع مشترك ميان دولت، مجلس و مديريت شهري را رسيدگي به موضوع كاهش رديف درآمدي شهرداري‌ها ازمحل ارزش افزوده ازسوي دولت دانست و گفت: در سال96 بيش از 1500ميليارد تومان از سهم درآمدهاي شهرداري تهران ازاين محل كاسته شده امري كه منجر به كاهش رديف درآمدي حدود 47.5درصد نسبت به سال95 شده است. رسولي گفت:

ما براي تعيين تكليف حساب‌هاي مالي بين شهرداري و دولت كه شامل سهم حوزه مديريت شهري از ماليات بر ارزش افزوده و نيز بدهكاري‌هاي دولت به شهرداري است تلاش خواهيم كرد. از نظر رسولي دولت و شهرداري بايد مباحث مالي‌شان را به دور از پيشداوري‌ها و گمانه‌زني‌هاي غيركارشناسي پيگيري كنند، بنابراين لازم است كه رسيدگي به اين مباحث مالي با اعتماد طرفين، گفت‌وگو و مبادله اطلاعات در يك شرايط كاملا عادي فراهم شود.

کد خبر 382222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha