همشهری‌آنلاین: آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل و رئیس حزب حاکم میانمار امروز سه‌شنبه ۲۸ شهریور پس از سکوتی طولانی، در اظهاراتی خشونت‌ها و اقدام‌های ناقض حقوق بشری در راخین را محکوم کرد و گفت، عاملان این خشونت‌ها طبق قانون مجازات می شوند.

 آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاكم ميانمار در نخستین خطابه خود از زمان آغاز حمله‌ها در راخین و مهاجرت دسته جمعی اقليت مسلمان به خارج از کشور گفت، میانمار از بررسی‌های دقیق جامعه بین‌الملل درباره رخدادهای انجام شده در راخین نمی‌ترسد و به دنبال راه حلی مناسب برای این درگیری‌هاست.

سوچي ادامه داد: روستاهای مسلمان‌نشین در راخین تحت تاثیر خشونت‌ها در میانمار قرار نگرفته‌اند. از دیپلمات‌ها دعوت می‌کنم بیایند و خودشان مشاهده کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،او همچنین مراتب تاسف عمیق خود را بابت رنجی که غیرنظامیان در این درگیری‌ها می‌کشند، ابراز داشت و گفت که می‌خواهد هرچه سریع‌تر این خشونت‌ها پایان یابند و ادامه داد:‌ ما نگران مهاجرت تعداد زیادی از مسلمانان به بنگلادش هستیم. من این خشونت‌های ضد بشری را به شدت محکوم می‌کنم و میانمار آماده بازگشت آوارگان است.

سوچي همچنین قول داد تا اقدامی مناسب علیه عاملان دخیل در این خشونت‌ها و نقض‌های گسترده حقوق بشری علیه مسلمانان در غرب کشورش انجام دهد و متعهد شد تا به مشورت‌هایی که از سوی کوفی عنان، دبیرکل پیشین سازمان ملل که در اوت سال جاری میلادی مطرح شد، گوش دهد.

کد خبر 382695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha