همشهری آنلاین: یگان‌های ارتش سوریه در ادامه مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش به ساحل شرقی رود فرات وارد شدند.

 عبور ارتش سوریه از فرات و فرود نخستین هواپیماها در فرودگاه دیرالزور

به گزارش ايرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: یگان های ارتش سوریه با عبور از رود فرات از ساحل روستای الجفره وارد ساحل شرقی فرات شدند و به سوی روستای حویجه صکر حرکت کردند.

پس از عبور ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از رود فرات، درگیری شدیدی میان آن ها با تروریست های داعشی آغاز شده است.

همزمان به پیشروی ارتش سوریه سوی شرق فرات، دو هواپیمای واسبته به نیروی هوایی این کشور برای نخستین بار پس از سه سال در فرودگاه دیرالزور به زمین نشستند.

این دو هواپیما، تجهیزات و مهمات مورد نیاز نیروهای مستقر در دیرالزور را به این شهر انتقال دادند.

همزمان با ادامه عملیات ارتش سوریه در اطراف شهر دیرالزور، اعتراض های مردمی به تروریست های داعشی در مناطق شرقی این استان افزایش یافته است.

گروهی از ساکنان شهر البوکمال در کمینی برای عناصر گروه تروریستی داعش، در نزدیکی ایستگاه قطار این شهر، با انهدام یک خودرو تروریست ها، پنج سرنشین آن را به هلاکت رساندند.

سه شنبه 14 شهریورماه، با ورود نیروهای ارتش سوریه و مقاومت به مقر تیپ 137 در غرب شهر دیرالزور، محاصره سه ساله این شهر به طور کامل شکسته شد.

ارتش سوریه روز شنبه 18 شهریورماه نیز محاصره فرودگاه نظامی دیرالزور را شکست.

یگان های ارتش سوریه در روزهای گذشته با پاکسازی کوه الثرده در جنوب، روستای الجفره، روستای المریعیه و منطقه حویجه المریعیه و مزارع اطراف آن را از گروه تروریستی تکفیری داعش، کمربند امن فرودگاه دیرالزور را گسترش دادند.

استان دیرالزور در شرق سوریه در مرز این کشور با عراق و شهر دیرالزور در کرانه رود فرات واقع شده است.

شهر نفت خیز دیرالزور از سال 2014 در محاصره گروه تروریستی تکفیری داعش بود و کمک رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله ها توسط هواپیماهای باری انجام می شد.

کد خبر 382755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha