دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

روند قیمت جهانی نفت در یک‌ماه اخیر افزایشی بوده و همین مسئله باعث شده تا برخی کارشناسان پیش‌بینی کنند که حتی ممکن است قیمت هر بشکه نفت در پایان سال‌جاری میلادی از ۶۰دلار هم فراتر برود.

به گفته سعيد خوشرو، مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت ايران، قيمت نفت ۶۰ دلار براي هر بشكه مي‌تواند بازارهاي جهاني انرژي را به ثبات برساند. با اين حال هنوز برخي نسبت به تقويت ارزش نفت ترديد دارند.

  • سكه روي مدار صعود

قيمت سكه و طلا در بازار داخلي با وجود افت تقاضا به‌دليل ايام محرم با افزايش نسبي مواجه شد كه يكي از اصلي‌ترين دلايل آن به افزايش قيمت ارزهايي چون دلار آمريكا برمي‌گردد. در هفته نخست مهرماه قيمت هر سكه طرح جديد از يك ميليون و 237هزار تومان به بيش از يك ميليون و 244هزار تومان در پايان هفته رسيد. البته نبض قيمت جهاني طلا متفاوت مي‌زند و قيمت هر اونس طلا به 1280تومان رسيده است.

  • خيز دوباره دلار به كانال 3900 تومان

داد و ستد هر دلار آمريكا به قيمت 3911تومان در پايان معاملات هفته گذشته باعث شد تا بازهم يكي از سؤالات روز اقتصاد ايران اين باشد كه آيا دلار و ساير ارزها در هفته‌هاي آينده ميل به افزايش قيمت خواهند داشت؟ بانك مركزي به‌عنوان سياستگذار ارزي همچنان از سياست ثبات ارزي و نه تثبيت قيمت ارز حمايت مي‌كند اما انتظارات رواني بازار ارز با چاشني افزايش قيمت همراه است و مقاومت در برابر اصلاح قيمت دشوار خواهد بود.

کد خبر 383845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha