همشهری آنلاین: ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه یک شبکه وابسته به گروه تروریستی داعش آماده عملیات انفجاری را در استان مسکو متلاشی و شماری از اعضای آن را دستگیر کردند.

کانون تروریستی داعش در مسکو متلاشی شد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: اعضای این شبکه داعشی تشکیل یافته از شهروندان منطقه قفقاز روسیه برای انجام اعمال تروریستی در اماکن عمومی مسکو از جمله وسایل نقلیه عمومی و محل تجمع مردم آماده شده بودند.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از این گزارش اعلام کرد: از تروریست ها مقادیری مواد منفجره و اجزای ساخت بمب، دو بمب آماده کارگذاری، دو قبضه اسلحه کمری و مقادیری مهمات، نارنجک و وسایل مخابراتی به دست آمده است.

بر پایه اطلاعات اعلام شده، مسئولیت اداره این شبکه تروریستی را افرادی خارج از روسیه برعهده داشته اند.

در تصاویر سازمان امنیت فدرال روسیه چهره های این افراد خوب دیده نمی شود و همچنین جزییات بازداشت ها از جمله شمار دستگیرشدگان و محل عملیات ضدتروریستی اعلام نشده است.

در دو سال اخیر که روسیه برای سرکوبی تروریست ها بویژه گروه تروریستی داعش در سوریه عملیات نظامی اجرا می کند، دهها نفر از اعضای این گروه تروریستی در شهرهای روسیه دستگیر و تعدادی نیز کشته شده اند.

آخرین مورد بازداشت داعشی ها در روسیه روز نهم شهریور ماه گزارش شد و در ان روز دو تروریست آماده اجرای عملیات توسط ماموران امنیتی روسیه در مسکو بازداشت شدند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از گزارش سازمان امنیت فدرال این کشور اعلام کرد: دستگیر شدگان که اتباع یک کشور آسیای میانه بودند، انجام اعمال تروریستی در اماکن عمومی پرجمعیت را در اول ماه سپتامبر تدارک دیده بودند.

تاکنون بیشترین وابستگی افراد بازداشت شده در روسیه مرتبط با تروریسم به ویژه گروه داعش، شهروندان چند کشور آسیای میانه و همچنین اتباع روسی از منطقه قفقاز اعلام شده است.

کد خبر 383949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha