سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

با شکایت مردی که مدعی است ۳۰ سال پیش فرزندش در بیمارستان جابه‌جا شده، قاضی جنایی برای کشف این معما ۲ دستور ویژه صادر کرد.

چند روز پيش مردي راهي دادسراي جنايي تهران شد و به قاضي محسن مديرروستا گفت: 29تير سال 66، همسرم را براي زايمان به يكي از بيمارستان‌هاي شرق تهران بردم. قرار بود آن روز فرزند دوم‌مان به دنيا بيايد. ظهر بود كه پسرم علي به دنيا آمد اما به من گفتند كه روز بعد بايد براي ديدن فرزندت بيايي. آنها اجازه ندادند به بخش زنان و نوزادان بروم.

من هم به خانه برگشتم تا فردا 10صبح كه براي ترخيص همسرم به بيمارستان رفتم. آنجا بود كه به من گفتند حال پسرم بد شده است و بايد در بيمارستان بماند. روز بعد وقتي به بيمارستان رفتم مسئولان بيمارستان اعلام كردند كه پسرمان جانش را از دست داده است.

همسرم مي‌گفت روز قبل پسرمان حالش خوب بوده و حتي به او شير داده است.وي ادامه داد: مسئولان بيمارستان جسد پسرم را به سردخانه بهشت زهرا فرستادند و روز 31تير‌ماه دفن شد. از همان زمان احساس مي‌كرديم كه پسرمان زنده است حتي چند سال پيش شنيديم كه در همان بيمارستاني كه پسرم متولد شده نوزاد جابه‌جا كرده و خريد و فروش مي‌كنند.

همين شد كه براي پيگيري به بيمارستان رفتيم اما به نتيجه‌اي نرسيديم تا اينكه چند روز پيش مرد ناشناسي زنگ خانه ما را زد و وقتي همسرم آيفون را برداشت چنين گفت: «پسرتان زنده است و 30سال پيش او را در بيمارستان جا به جا كرده‌اند.» همسرم سراسيمه خود را مقابل در رساند اما مرد ناشناس رفته بود.

بعدا متوجه شدم كه مرد ناشناس ابتدا به خانه‌اي كه سال‌ها پيش در آنجا ساكن بوديم رفته و آدرس محل زندگي جديد ما را از آشنايانمان گرفته بود. به گفته آنها مرد ناشناس ميانسال بود و احتمال مي‌دهم در همه اين 30سال راز جا‌به‌جا شدن پسرم را در سينه‌اش نگه داشته و حالا به‌خاطر عذاب وجدان تصميم گرفته آن را فاش كند.

پس از اين شكايت، قاضي محسن مدير روستا دستور داد تا از سازمان پزشكي قانوني و بهشت زهرا استعلام گرفته شود كه آيا در 31تيرماه 66نوزاد پسري دفن شده؟ و اينكه علت مرگ او چه بوده است؟ سازمان بهشت زهرا اعلام كرد كه آن روز نوزاد پسري در بهشت زهرا دفن شده است. حال آنكه دليل مرگ اين نوزاد در اسناد بايگاني شده، مرگ در شكم مادر عنوان شده بود.

اين در حالي است كه شاكي پرونده مي‌گويد: نوزاد من 16ساعت پيش مادرش بوده. چطور در پرونده بهشت زهرا نوشته شده كه مرگ نوزاد داخل شكم مادرش بوده است؟ از آنجا كه ماجرا مرموز به‌نظر مي‌رسيد و اين احتمال وجود داشت كه نوزاد در بيمارستان جابه‌جا شده باشد، قاضي جنايي براي كشف حقيقت 2دستور ويژه صادر كرد؛

نخست اينكه همه نوزادان پسري كه در آن تاريخ در بيمارستان موردنظر متولد شده‌اند شناسايي شوند و دوم اينكه از آنها آزمايش دي ان‌اي صورت بگيرد تا راز ناپديد شدن نوزاد شاكي فاش شود. قاضي جنايي همچنين دستور شناسايي مرد ناشناسي كه به مقابل خانه شاكي رفته را صادر كرد و تحقيقات در اين پرونده وارد مرحله‌اي تازه شده است.

کد خبر 384126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha