همشهری آنلاین: در شبی که حراج آثار هنری دوران پساجنگ و معاصر در حراجی کریستیز لندن به رقم ۱۳۰ میلیون دلار رسید، مهم‌ترین نکته پیدا نشدن خریدار برای یکی از آثار فرانسیس بیکن و البته رکوردزنی هنرمند فقید آمریکایی بود.

Bacon

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از آرت‌نت، در شرايطي كه بسياري از حاضران در سالن حراجي كريستيز در كينگ استريت لندن منتظر لحظه چكش خوردن «بررسي پاپ سرخپوش 1962» با رقم تقريبي 60 تا 80 ميليون پوند (78 تا 105 ميليون دلار) بودند اما اين تابلوي مربوط به سال 1971 به ناكامي بزرگ حراجي تبديل شد و كسي دست خود براي خريدن آن بالا نبرد. به اين ترتيب، گران‌ترين كار كارنامه بيكن همان «پرتره جورج داير در حال حرف زدن» باقي ماند كه در 2014 به مبلغ 42 ميليون پوند فروخته شده بود.

از سوي ديگر، يك هنرمند فقيد آمريكايي جور نقاش نامدار ايرلندي را كشيد و يكي از تابلوهاي او حدود 17 ميليون پوند چكش خورد. ژان ميشل باسكيت (به گويش فرانسوي: باسكيا) كه در 1988 در 27 سالگي از دنيا رفته، با تابلوي «جمجمه سرخ» در كريستيز پاييزي حضور داشت و توانست گران‌ترين كار اين شب را به نام خود ثبت كند. با اين حال، ناكامي بيكن باعث شد كريستيز لندن نتواند ركورد 139 ميليون پوندي خود را بزند و آنچه شامگاه جمعه اتفاق افتاد، دومين ركورد برتر اين حراج‌خانه در اروپا با آثار هنري معاصر لقب گرفت.

هر چند كسي مشتاق خريدن «بررسي پاپ سرخپوش 1962» در كريستيز نبود اما نمايش اين تابلو در كنار «سر با بازوي افراشته» اين هنرمند بريتانيايي پس از حدود 50 سال هنردوستان را شگفتزده كرد. تابلوي دوم كه سال 1955 خلق شده و انتظار مي‌رفت حدود هفت ميليون پوند فروخته شود، بيش از اندازه مورد توجه قرار گرفت و حدود 12 ميليون پوند (15 ميليون دلار) چكش خورد.

کد خبر 384396

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha