همشهری آنلاین: روز ۱۶ مهر سالروز شهادت پاسداران جان بر کف نیروی دریایی سپاه درآب‌های خلیج فارس که در مبارزه مستقیم با نیرویهای آمریکایی به شهادت رسیدند برگ زرینی از مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود.

دریاداران

به گزارش ایرنا، امروز( یکشنبه ) با حضور خانواده‌های این شهیدان، خلیج فارس در اطراف جزیره فارسی در محل رشادت آنان، توسط همرزمان شهدا در نیروهای مسلح کشورمان گلباران شد.

سردار شهید نادر مهدوی و9 دلاور دریادل همرزمش درماجرای 16 مهر سال 1366 مستقیم و بی واسطه و در عین حال جانانه و پهلوانانه در برابر زورگویی و تعدی گری ناوگان دریایی آمریکا با کمترین امکانات اما با اراده ای مصمم و پولادین ایستادند و و با در هم شکستن هیمنه پوشالی ابرقدرتی به نام آمریکا در دریا دست به کار خیلی بزرگی زدند .

در چنین روزی هیمنه سرسلسله استکبار در دوران معاصر با حماسه چند پاسدار جوان مؤمن دریادل در هم شکست و هیبت پوشالی او فرو ریخت.

  • شهید مهدوی و یارانش برق از چشمان دشمن گرفتند

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص حماسه شهید نادر مهدوی و هم رزمانش چنین فرمودند: ' امثال نادر مهدوی و آن هایی که همراه او بودند، آن کسانی که آن کارهای بزرگ را انجام دادند، برق چشم گرفتند از دشمن؛ آبرو دادند به ملت ایران و قدرت نظام اسلامی را و جمهوری اسلامی را به رخ دشمن کشیدند؛ اینها باید یادشان زنده بماند؛ اینها باید در تاریخ مکتوب و تاریخ شفاهی، نامشان و یادشان برجسته شود؛ همچنان که دشمنی های دشمنان هم بایستی شناخته بشود'

  • پاسداران نیروی دریایی سپاه ضربه ای بزرگ به آمریکا وارد کردند

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در حاشیه مراسم گلباران محل شهادت پاسداران نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: در 16 مهرماه سال 66 با مبارزه مستقیم شهید مهدوی و یاران وفادارش در برابر ناو آمریکایی متعرض به آب‌های جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس، حماسه‌ای شکل گرفت که نه تنها در تاریخ دفاع مقدس بلکه در تاریح ایران به یادگار ثبت شده است.

سردار پاسداررمضان زیرایی افزود: این نبرد درحالی انجام شد که آمریکایی‌ها در خلیج فارس به دنبال توجه نگاه‌های جهان به ابهت پوشالی‌شان بودند، که شهید نادر مهدوی و همرزمانش با شکست آنها، تمامی حیثیت نیروی دریایی آمریکا در منطقه را در خلیج فارس دفن کردند.

وی با اعلام این که عملیات و حماسه این شهیدان پاسدار در آب‌های خلیج فارس، سبب شد که ضربه‌ای بزرگ بر این کشور سلطه‌جو و استکباری وارد کند، گفت: این شهیدان با نثار خون خود، ضمن این که درس آزادگی که برگرفته از مکتب عاشوراست به ما دادند، سبب شدند که امنیتی بی‌نظیر در کنار اقتداری بزرگ برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در این عملیات نادر مهدوی، بیژن گرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی‌ به شهادت رسیدند و نامشان برای همیشه در تاریخ استکبارستیزی با آمریکای جنایتکار ثبت شد.

«صدها عملیات ریز و درشت و سرنوشت ساز مقابله به مثل دریایی توسط ناوگروه شهید مهدوی، تغییر معادله تحولات جنگ تحمیلی توسط نیروی دریایی در خلیج فارس، به استیصال کشاندن کشورهای حامی صدام در خلیج فارس به ویژه مستاصل کردن حامیان مالی و اقتصادی این رژیم در منطقه، رساندن پیام مظلومیت ملت ایران سوار بر امواج خبری رخدادهای خلیج فارس که دنیا روی این نقطه تمرکز و حساسیت ویژه ای داشت و دهها مورد مشابه را می توان در پرونده ایثارگری و رشادت های پاسداران نیروی دریایی سپاه جای داد.»

«یاد شهدای نیروی دریایی سپاه گرامی باد».

کد خبر 384517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha