همشهری آنلاین: بازی پایانی تنیس مسترز هزار امتیازی شانگهای ظهر یکشنبه به وقت ایران بین دو تنیسور برتر دنیا در چین برگزار شد و راجر فدرر در کمتر از ۷۲ دقیقه جام قهرمانی نهمین دوره این رقابت‌ها را بالای سر برد.

Roger Federer

به گزارش همشهري آنلاين، اسطوره سوئيسي كه در رده‌بندي جهاني تنيس حرفه‌اي رده دوم را در اختيار دارد، براي پنجمين مرتبه در سال جاري ميلادي مقابل مرد شماره يك تنيس دنيا قرار گرفت و آسان‌تر از آنچه تصور مي‌شد در دو ست رافائل نادال را به زانو درآورد. اين در حالي است كه فدرر يك روز پيش‌تر در مرحله نيمه‌نهايي رقابتي طولاني‌تر با خوان مارتين دل‌پوترو داشت و در سه ست تنيسور آرژانتيني را برده بود.

فدرر 36 ساله كه امسال بازگشتي خيره‌كننده به دنياي تنيس داشته و دو گرنداسلم از چهار گرنداسلم سال را برده است، در همان آغاز ست اول سرو نادال را شكست و تا پايان سروهاي خود را برد تا اين ست را 6 به 4 به نفع خود به پايان ببرد. نكته جالب ست اول زماني بود كه فدرر يكي از گيم‌هاي خود را در فقط 50 ثانيه به دست آورد؛ چهار سرويس بدون بازگشت پياپي يا همان Ace تا يك ركورد تازه در تاريخچه رقابت‌هاي خودش با نادال خلق كرده باشد.

ست دوم تا ميانه‌ها شانه به شانه پيش مي‌رفت و در حالي كه چيني‌ها آشكارا از مرد سوئيسي بيشتر حمايت مي‌كردند، فدرر سرو نادال را شكست و دو گيم پيش افتاد. بازي با نتيجه 5 به 3 ادامه داشت كه مرد اسپانيايي در خط سرويس قرار گرفت اما باز هم نتوانست از سروهاي خود بهره ببرد و اين فدرر بود كه در دقيقه 71 بازي دست‌هايش را به نشانه پيروزي بالا برد. او پس از دست دادن با رقيب و سرداور، به ميانه زمين آمد، يك توپ به سوي تماشاگران شليك و مثل هميشه بغض كرد.

برنده 19 گرنداسلم دنياي تنيس در حالي نود و چهارمين جام دوران حرفه‌اي را در زمين مركزي تنيس شانگهاي بالاي سر برد كه هزار امتياز به حساب خود واريز كرد كه خيلي‌ها انتظار داشتند نادال او را بيشتر به چالش بكشد. فدرر تنها تنيسوري است كه توانسته مرد اسپانيايي را از زمان رسيدن به رده يك اتحاديه جهاني شكست بدهد. نادال و فدرر امسال گرنداسلم‌ها را ميان خود تقسيم كرده‌اند؛ رولان گاروس و اوپن آمريكا براي مرد شماره يك و ويمبلدون و اوپن استراليا براي راجر.

فدرر پس از پايان بازي با ابراز شگفتي از اينكه بازي با رقيب ديرينه خود را در كمتر از 72 دقيقه به پايان برده، به خبرنگاران گفت: «اولويت من لندن است و دوست دارم سال را با بردن تور جهاني تمام كنم.» اشاره او به رقابت‌هاي پايان سال ATP است كه از 1970 هر سال در ماه نوامبر ميان هشت تنيسور برتر رده‌بندي اتحاديه جهاني در لندن برگزار مي‌شود. فدرر كه مسن‌ترين برنده مسترز شانگهاي است، يك ميليون و 192 هزار و 780 دلار هم جايزه نقدي برد.

کد خبر 385169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha