آدم‌ربایان با ربودن مرد بنزسوار و سرقت کارت‌های عابربانکش قصد دستبرد به موجودی میلیاردی حساب او را داشتند غافل از اینکه برادر گروگان دست‌شان را خوانده و آنها را ناکام خواهد گذاشت.

برادر زیرک، گروگانگیران میلیاردی  را ناکام گذاشت

به گزارش همشهري، ساعت 4صبح چهارم شهريور مرد ميانسالي به نام محمد از خانه‌اش در شمال شرق تهران خارج شد تا مثل هر روز به محل كارش در ميدان ميوه و تره‌بار برود. او وقتي به پاركينگ رفت و قصد سوار شدن به خودروي بنزش را داشت ناگهان با 2مرد نقابدار روبه‌رو شد كه پشت ماشينش پنهان شده بودند. مردان نقابدار به محمد حمله كردند و با تهديد چاقو و تفنگ بادي وي را مجبور كردند سكوت كند. پس از آن دست و پا و دهانش را بستند و او را روي صندلي عقب ماشينش قرار داده و سوار بر بنز گران‌قيمت، از پاركينگ خارج شدند.

  • يك ساعت بعد

ساعت 5صبح بود و برادر محمد كه او نيز در ميدان ميوه‌ و ‌تره‌بار مشغول به‌كار بود هرچه با موبايل او تماس ‌گرفت، پاسخي نشنيد. سابقه نداشت كه محمد در آن ساعت از روز در ميدان ميوه‌ و تره‌بار نباشد. براي همين با سرايدار خانه برادرش تماس گرفت و وقتي شنيد كه او صبح زود خانه را ترك كرده، نگراني‌اش بيشتر شد.

مرد جوان از سرايدار خواست كه دوربين‌هاي مداربسته ساختمان را بررسي كند. سرايدار فيلم‌ها را بازبيني كرد و در اين ميان با ديدن صحنه ربوده شدن محمد وحشتزده شد.

برادر محمد وقتي شنيد كه 2مرد نقابدار با تهديد اسلحه برادرش را دزديده‌اند به سرعت راهي اداره پليس شد و ماجرا را به مأموران اطلاع داد. وي پس از آن راهي بانك شد و به محض حضور رئيس بانك، از وي خواست كه حساب‌هاي برادرش را كه ميلياردها تومان در آن بود مسدود كند.

  • گروگانگيري ناكام

درحالي‌كه گروهي از كارآگاهان با دستور قاضي آرش سيفي، بازپرس شعبه چهارم دادسراي جنايي تهران تحقيقات خود را براي يافتن ردي از گروگانگيران آغاز كرده بودند، تنها 12ساعت پس از گروگانگيري، آدم‌ربايان گروگان خود را در ميدان فاطمي با دست و پاي بسته و داخل خودروي بنزش رها كردند. رهگذران با ديدن اين صحنه به كمك وي رفتند و مرد ميانسال پس از باز شدن دست و پايش راهي اداره آگاهي شد. او در توضيح ماجرا گفت: آدم‌ربايان پس از ربودن من چشم‌هايم را هم بستند و مرا با خود بردند.

آنها تهديدم كردند كه اگر تن به خواسته‌شان ندهم، مرا مي‌كشند. سپس كارت‌هاي عابربانك مرا به همراه رمزشان گرفتند و چند ساعت در خيابان پرسه زدند تا اينكه مغازه‌ها باز شدند و از حرف‌هايشان فهميدم كه مقابل يك صرافي در مركز تهران توقف كرده‌اند. يكي از آنها با برداشتن كارت‌هاي عابربانكم از ماشين پياده شد و رفت دلار بخرد. همدستانش هم به من آمپولي تزريق كردند كه به‌نظرم خواب آور بود و دچار سرگيجه شدم اما سعي كردم نخوابم.

وقتي او برگشت، فهميدم كه به‌خاطر مسدود شدن حسابم موفق به خريد دلار نشده است. در نهايت آدم‌ربايان پس از 12ساعت وقتي موفق نشدند به حساب‌هايم دستبرد بزنند، مرا با دست و پاي بسته رها كردند. يكي از حساب‌هايم 900ميليون تومان و ديگري 700ميليون تومان موجودي داشت كه با زيركي برادرم آنها موفق به دستبرد نشدند.

  • آدم‌ربايان اجيرشده

هنوز معلوم نبود كه پشت‌پرده اين آدم‌ربايي چه‌كسي است اما كارآگاهان حدس مي‌زدند كه پاي يك آشنا در ميان است. براي همين به تجسس‌‌هاي خود ادامه دادند و به يكي از بستگان نزديك گروگان كه اعتياد به مواد‌مخدر داشت مشكوك شدند. وي كه مهدي نام دارد چند روز پيش دستگير شد و دربازجويي‌ها سرنخ اين آدم ربايي را در اختيار پليس قرار داد. وي گفت: من در جمع دوستانم درباره گروگان كه از بستگانم است صحبت كردم و گفتم كه او خيلي پولدار است و ميلياردها تومان پول در حسابش دارد. براي همين حدس مي‌زنم كه آنها نقشه ربودنش را كشيده و آن را عملي كرده‌اند. همين كافي بود تا مأموران 2نفر از دوستان مهدي را دستگير كنند. آنها اما اقرار كردند كه مهدي دروغ مي‌گويد و نقشه آدم‌ربايي را خودش طراحي و آنها را اجير كرده است.

يكي از متهمان گفت: مهدي هميشه مي‌گفت كه 80ميليون تومان پول از يكي از بستگان نزديكش طلب دارد براي همين از ما خواست تا او را گروگان بگيريم و حسابش را كه ميلياردها تومان پول دارد خالي كنيم. حتي زني به نام معصومه را هم به ما معرفي كرد و از ما خواست تا كارت‌هاي عابربانك طعمه خود را در اختيار معصومه قرار دهيم تا او با كارت‌ها دلار و سكه بخرد اما نتوانستيم پولي از حسابش برداشت كنيم و در نقشه خود ناكام مانديم. اعترافات اين 2آدم رباي اجير شده كافي بود تا مهدي بارديگر تحت بازجويي قرار بگيرد. او در نهايت به اجير كردن دو آدم ربا اقرار كرد و انگيزه‌اش را رسيدن به طلب 80ميليوني‌اش دانست. در ادامه كارآگاهان زن جوان را هم كه عضو اين باند بود دستگير كردند. او اما مدعي شد كه از موضوع آدم‌ربايي بي‌اطلاع بوده و روز حادثه مهدي از او خواسته كه با 2كارت عابربانك به صرافي برود و دلار و سكه بخرد. به گزارش همشهري، هم اكنون 4متهم اين پرونده با دستور قاضي سيفي در اختيار كارآگاهان قرار گرفته‌اند و تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 385243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha