همشهری آنلاین: نذر طبیعت، کمپین جدیدی است که به‌تازگی توسط محیط بانی به نام احمد بحری از استان قم مطرح و پیگیری گردید و با استقبال مردم روبه‌ رو شده است.

نذر طبیعت ویژه حیات وحش تشنه در خراسان جنوبی

 

نذر طبیعت این روزها به فکر تیمار حیواناتی است که در طبیعتمان ممکن است با خشکسالی و گرسنگی دست‌وپنجه نرم کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني محيط زيست، حاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: در همین راستا تعداد 5 عدد مخزن 10000 لیتری پلی‌اتیلنی توسط جمعی از دوستداران حیات وحش و طبیعت از شرکت تولیدی طبرستان ساری که خود نیز از خیرین محیط زیست می‌باشد خریداری شده و به عنوان نذر طبیعت به پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس، بزرگ‌ترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی انتقال داده شد.

حاتمی افزود: هزینه خرید و حمل این مخازن به میزان حدود 200 میليون ریال بوده است که توسط دوستداران طبیعت پرداخت شده است و بزودی این مخازن در مناطق کم آب پناهگاه حیات وحش نایبندان نصب و برای آنها آبشخور ساخته خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس خشکسالی را مهم‌ترین تهدید حیات وحش شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به وقوع خشکسالی‌ 18 ساله در شهرستان طبس، بسیاری از چشمه‌های طبیعی پناهگاه حیات وحش نایبندان را خشک و یا با کاهش آبدهی مواجه کرده است.

وی ضمن قدردانی از این اقدام قابل تحسین دوستداران طبیعت اظهار امیدواری کرد با نصب این مخازن و آبرسانی مداوم، بتوان از اثرات سوء ناشی از خشکسالی در منطقه کاست. لازم به ذکر است بسیاری از افراد در نظر اول گمان می‌کنند که نذورات فقط و فقط شامل دان و علوفه برای تغذیه وحوش است درصورتی‌که این نذرورات می‌توانند شامل نذر علوفه، ساختن آبشخور برای حیوانات، اهداء مخزن آب، دارو و درمان برای حیوانات، همکاری در پایش مناطق و اطلاع‌رسانی به موقع باشد.

کد خبر 385571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha