در روزهای آخر هفته گذشته، عکس‌هایی در فضای مجازی پخش شد که بسیار سؤال برانگیز بودند؛ جعبه‌های بزرگ و کوچک چوبی در کنار موزه هنرهای معاصر که نشان از نقل و انتقال داشتند.

موزه

اينكه اين جعبه‌ها چه بود و قرار است چه اتفاقي بيفتد، ذهن هر مخاطبي را مشغول مي‌كرد. حتي برخي در همين فضاي مجازي شايعاتي را دامن زدند، اما پاسخ مخاطبان و دوستداران هنرهاي تجسمي فقط به يك پرس‌وجوي ساده نياز داشت.به گزارش همشهري، با پايان نمايشگاه هفتمين دوسالانه مجسمه‌سازي تهران در هفته چهارم مهرماه، موزه هنرهاي معاصر در روزهاي آخر مهر‌ماه خود را براي برگزاري نمايشگاهي از آثار هنرمند انگليسي آماده مي‌كند.

«توني كرگ» هنرمند مجسمه‌ساز براي نخستين بار به ايران سفر كرده و قرار است به‌مدت 3ماه، 80اثر سنگي خود را در معرض نمايش عمومي قرار دهد؛ آثاري بزرگ و حجيم كه عمدتا از راه زميني وارد ايران شده‌اند. اين نمايشگاه با حمايت اسپانسر خصوصي و ميزباني موزه هنرهاي معاصر برگزار مي‌شود.

توني كرگ، هنرمند انگليسي از مجسمه‌سازان مطرح اروپاست كه نمايشگاهش با عنوان «ريشه‌ها و سنگ‌ها» از دوم آبان در موزه هنرهاي معاصر افتتاح مي‌شود و اين نمايشگاه تا 22دي‌ماه به‌مدت 3‌ماه ادامه دارد.توني كرگ متولد 1949ليورپول است و از 1977در ووپرتال آلمان كار و زندگي مي‌كند. كرگ ليسانس هنر را از مدرسه‌ هنر ويمبلدون و فوق‌ليسانس را از رويال كالج گرفته است. او در سال 1988نماينده انگليس در بي‌ينال پنجاه‌وسوم ونيز بوده و در همان سال نيز جايزه ترنر را برده است.

توني كرگ هم‌اكنون مقيم كشور آلمان است. او در ساخت مجسمه‌هاي سنگين و بزرگ شناخته شده است. توني‌ كرگ 2سال پيش هم نخستين نمايشگاه خود را در گالري ليسن ميلان برگزار كرد كه اين نمايشگاه شامل مجسمه‌هاي برنزي، چوبي و سنگي بود.

کد خبر 385669

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha