همشهری آنلاین: وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌هایی به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواستار توقف جنایات ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا در این کشور شد.

ائتلاف بین المللی نمی تواند جنایات زشت خود در الرقه را محو کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه هایی به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواستار ایفای نقش شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین المللی و تحرک فوری برای توقف جنایات وحشیانه ائتلاف بین المللی نامشروع ضد غیرنظامیان سوری شد.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: جنگنده های ائتلاف بین المللی کشتار خونین جدیدی به پرونده آکنده از کشتار و جنایات جنگی و ضد بشری افزودند و منطقه مسکونی در شهر دیرالزور را در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۱۷ هدف قرار دادند که بر اثر آن ۱۴ غیرنظامی کشته و بیش از ۴۰ غیرنظامی دیگر که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند زخمی شدند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: ائتلاف بین الملل محله مسکونی القصور را هدف قرار داده است که در آن از داعشی ها خبری نبوده است و این پس از آزادسازی این محله از سوی ارتش سوریه و متحدانش بوده و در ادامه نقش مشکوک و ویرانگر این ائتلاف و تلاش گسترده آن برای مانع تراشی در مسیر پیروزی های ارتش سوریه و متحدانش ضد داعش به ویژه در استان دیرالزور است و این موضوعی است که روند حوادث و بسیاری از گزارشهای و تصاویر هوایی ثابت می کند که داعش از مناطق تحت کنترل ائتلاف بین المللی و شبه نظامیان تروریستی مزدور آن در سوریه دست به تحرک می زنند.

همچنین وزارت خارج سوریه اعلام کرد: در همان راستا، نمایش آزادسازی شهر الرقه صورت گرفت و پس از ارتکاب جنگنده های ائتلاف جنایات گسترده در این شهر و کشتار هزاران غیرنظامی و محو شهر رخ داد و همزمان ائتلاف بین المللی و شبه نظامیان مرتبط با آن اقدام به تامین خروج امن داعشی ها از الرقه و دیرالزور کردند و بیشتر آنها از تروریستهای خارجی بودند و آنها را به سوی حمله به ارتش سوریه و متحدانش در استان دیرالزور سوق دادند. تسریع این ائتلاف برای شروع بازسازی شهر الرقه هرگز سبب نخواهد شد که آثار جنایات زشت از بین برود و سیاست امر واقع که این ائتلاف با مزدورانش به دنبال آن است و اقدامی ناقض حاکمیت سورریه و تمامیت ارضی آن است موفق نخواهد شد.

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن جنایات جنگی و ضد بشری ائتلاف بین المللی ضد غیرنظامیان از جمله کشتار زنان و کودکان در دیرالزور از مراتب ناخرسندی و اعتراض خود را به انفعال برخی کشورهای عضو این ائتلاف در جنایاتی که به نام آنها رقم می خورد و نیز چشم پوشی مدعیان حاکمیت قانون و حقوق بشر از کشتار هزاران غیرنظامی ساکن الرقه و ویرانی شهر به طور کامل اعلام کرد.

در نامه های وزارت خارجه سوریه آمده است: ما کسانی که چشم و گوش خود را بر جنایات در الرقه بسته اند شریک در خونریزی ملت سوریه و ویران شهرهای آنها و زیرساختهای آن می دانیم و بیانیه صادره از سوی مدعیان حقوق بشر مسخره و نشان دهنده دوگانگی در مواضع این کشورهاست. شورای امنیت به مسئولیت خود در حفظ صلح و ثبات و امنیت بین المللی عمل کند و تحرک فوری برای توقف جنایات وحشیانه این ائتلاف نامشروع به عمل آورد.

کد خبر 386176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha