یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

وزارت دفاع روسیه به تازگی از آزمایش ۴موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در جریان یک رزمایش خبر داده است.

آزمایش موشک در روسیه

گزارش‌ها اما اكنون نشان مي‌دهد كه در حضور ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه اين كشور موشك هسته‌اي ساتن ۲ را آزمايش كرده كه بسياري از كارشناسان نظامي آن را بزرگ‌ترين موشك هسته‌اي جهان مي‌دانند.

موشك قاره‌پيماي بالستيك جديد آر اس 28سارمات كه به ساتن ۲ مشهور است قرار است جايگزين موشك آر 36ام موسوم به ساتن (شيطان) شود اما موشكي كه به شيطان ۲ مشهور شده چه مشخصاتي دارد؟

به گزارش همشهري،‌موشك بالستيك قاره پيماي سارمات، توانايي نفوذ در سامانه‌هاي پدافند ضدموشكي و عبور از سپرهاي ضد‌موشكي را دارد. پيش‌بيني مي‌شود اين موشك در سال ۲۰۱۸ به نيروهاي مسلح روسيه تحويل شود.

اين موشك 100تني از سوخت مايع استفاده مي‌كند و از سكوي پنهان شده زير زمين شليك مي‌شود. موشك سارمات مي‌تواند كلاهك‌هايي به وزن 10تن را حمل كند. اين موشك مافوق صوت ازجمله داراي مسير حركت غيرقابل پيش‌بيني و قابليت مانور دارد.

برد موشك سارمات به آن امكان مي‌دهد كه نه فقط از نزديك‌ترين مسير بلكه از طريق قطب جنوب و قطب شمال به آمريكا برسد و مي‌تواند ايالتي مانند تگزاس را به‌صورت كامل نابود كند. سوخت اين موشك به اندازه‌اي است كه مي‌تواند فاصله قطب شمال تا قطب جنوب را طي كند و بيش از 11هزار كيلومتر در هوا باقي بماند. تغيير ارتفاع، سرعت و مسير حركت اين موشك امكان‌پذير است. قدرت موتورهاي اين موشك تقريبا به اندازه قدرت موشك‌هاي فضايي سفينه‌بر است. سر جنگي بزرگ موشك سارمات براي حمل 10كلاهك سنگين يك تني يا 15كلاهك 750كيلويي كه سبك‌تر است يا تركيبي از هر نوع كلاهكي ساخته شده است.

  • قدرت تخريب يك كشور

اين موشك اتمي جديد قابليت حمل كلاهك با قدرت انفجاري معادل 40مگاتن تي‌ان‌اتي را دارد كه 2هزار برابر قدرتمندتر از بمب‌هاي اتمي است كه آمريكا در سال 1945در هيروشيما و ناكازاكي به‌كار برد.

اسپوتنيك در توصيف اين موشك جديد اعلام كرده كه سارمات RS-28 چنان قدرت تخريبي دارد كه قادر است تمامي ايالت تگزاس يا كل كشور فرانسه را نابود و با خاك يكسان كند. اين موشك سرعتش از تمامي سامانه‌هاي دفاع موشكي موجود در جهان بيشتر است. اين موشك مجهز به تركيبي از كلاهك‌هاي سنگين است كه هركدام به‌طور مجزا با خروج از كلاهك اصلي قابل هدايت هستند و اصطلاحا به آن «MIRV » گفته مي‌شود؛ يعني كلاهكي كه در آن واحد چند هدف را جداگانه نشانه‌گيري مي‌كند.

كلاهك‌هاي موشك سارمات داراي مجموعه‌اي از تجهيزات پيشرفته ضد‌دفاع موشكي هستند كه مي‌تواند به سپر دفاع موشكي مشهور آمريكا رخنه كند.

وزن : بيشتر از 100 تن
تعداد كلاهك: تا 15 عدد
برد عملياتي: بيشتر از 10 هزار كيلومتر
سرعت: بيشتر از 20 ماخ با 24700 كيلومتر برساعت

کد خبر 386558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha