همشهری آنلاین: هشت دانشگاه ایرانی در میان برترین دانشگاه‌های جهان بر اساس ویرایش ۲۰۱۷ مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند.

به گزارش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان تنها نظامی است که کیفیت آموزش و تعلیم و تربیت دانشجویان، اعتبار اعضای هیات علمی و کیفیت پژوهش دانشگاه‌ها را بی‌نیاز از پیمایش‌های رایج و پرسشنامه می‌سنجد و بر همین اساس هشت دانشگاه ایرانی در این رتبه‌بندی جای گرفته‌اند.

بر پایه ویرایش 2017 مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، علوم پزشکی تهران، صنعتی اصفهان، تربیت مدرس، صنعتی امیرکبیر، شیراز و علم و صنعت ایران در رتبه‌های نخست تا هشتم ملی جای گرفته‌اند.

مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان هر ساله موسسه‌های گوناگون را در سراسر جهان بر پایه هشت سنجه کلیدی ارزیابی و فهرست هزار موسسه برتر را منتشر می‌کند.

کیفیت آموزش، اشتغال دانش‌آموختگان، کیفیت اعضای هیئت علمی، انتشارات، تأثیرگذاری، استنادها، تأثیر گسترده، و پروانه‌های ثبت اختراع سنجه‌هایی هستند که این نظام رتبه‌بندی به‌کار می‌برد.

بر پایه ویرایش 2017 رتبه‌بندی مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، دانشگاه هاروارد آمریکا بیشترین امتیاز و پیشگام موسسه‌های جهان است و پس از آن دانشگاه استنفورد آمریکا موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه کمبریج انگلیس، دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه کلمبیا، پرینستون، برکلی، شیکاگو نیز رتبه‌های بعدی را دارند.

کد خبر 386817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha