همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۹ از تسطیح و پاکسازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع اراضی بایر از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهرداد زنگنه‌فر با اعلام این مطلب گفت: از آنجایی که اراضی بایر و زمین‌های رها شده منظر شهری را مخدوش می‌کنند و تجمع پسماند و نخاله‌ها در این اماکن باعث ازدیاد حشرات و حیوانات موذی خواهد شد به منظور زیبا سازی و حفظ محیط زیست، عوامل خدمات شهری ضمن تسطیح اراضی سطح منطقه نسبت به پاکسازی و نخاله برداری زمین های خالی و رها شده اقدام کردند.

وی ادامه داد: نصب و تامین400 عدد نیوجرسی درحاشیه زمین های بایر، رفیوژ میانی بلوار علامه عسگری،بلوار شقایق،پل اخلاقی، خیابان های مکتب العباس وارسطو و میدان های مادر و ثارا... صورت گرفته است.

زنگنه فر افزود: طی عملیات ضربتی در بزرگراه آزادگان، پل لاهوتی و اخلاقی، روستای پلائین، خیابان های سفالگری، پائیزان و خلازیر و سایر زمین های بایر سطح منطقه حمل خاک و نخاله ساختمانی انجام شده است.

معاون شهردارمنطقه خاطرنشان کرد: سایت پردازش چوب و سرشاخه های هرس شده در بزرگراه آزادگان ورودی بزرگراه شهید کاظمی جنب سایت بازیافت جهت مصارف تهیه کود و استفاده در برخی ازکارخانه های نئوپان سازی راه اندازی شده است.

همچنین پاکسازی و لایروبی انهار در قالب طرح جهادی در تمامی انهار و کانال های سطح منطقه به طور مستمر در دستور کار قرار دارد.

این مسئول یاد آور شد: در راستای آشنایی با بهداشت محیط کار، حفظ محیط زیست وHSE از ابتدای سال هزارو 200 نفر از پیمانکاران، سرکارگران و کارگران نواحی پنجگانه از کارگاه‌های آموزشی در این زمینه بهره‌مند شده‌اند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه به ارتقای فرهنگ شهرنشینی در راستای همکاری شهروندان در رابطه با حفظ و نگهداری محیط زیست و پاکیزه نگاه داشتن محل زندگی در جلوگیری و کاستن اینگونه مشکلات تاکید کرد.

کد خبر 388127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha