همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی سپاه با اعلام به اتمام رسیدن مرحله اول عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده از آغاز مراحل جدید آواربرداری خبر داد.

محمد پاکپور

به گزارش سپاه نیوز؛ سردارسرتیپ پاسدار محمد پاکپور اعلام کرد: به فضل الهی وتلاش دستگاهها و نهادهای مختلف با اتمام مرحله اول عملیات آواربرداری برای نجات بازماندگان و یافتن اجساد جان باختگان، مراحل جدید آواربرداری مناطق زلزله زده آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس تقسیم کار بعمل آمده عملیات امداد و خدمت رسانی به مردم در مناطق روستایی و صعب العبور توسط سپاه و بسیج و در شهرها توسط نیروهای ارتش همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: در این مراحل بیرون آوردن احشام و امکانات و لوازم زندگی مردم از زیر آوار و تأمین امنیت برای حفظ و نگهداری آن مورد نظر است.

سردارپاکپور اظهار امیدواری کرد با اتمام مراحل آواربرداری در روزهای آینده، به زودی بازسازی مناطق و فراهم سازی زمینه های زندگی عادی مردم در شهرها و روستاها انجام می پذیرد.

به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.

محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در طول جغرافیایی 45.9 ، عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داده است. همچنین در ادامه ، زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.

براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه بیش از 432 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و تعداد مجروحان این حادثه دردناک به 9333 نفر رسیده است.

کد خبر 388625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha