همشهری آنلاین: نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینپیاک آمریکا نشان می‌دهد که میزان رضایت از عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در یک ماه گذشته، ۳ درصد کاهش یافته و به ۳۵ درصد رسیده است.

 نتایج یک نظرسنجی: رضایت از عملکرد ترامپ به ۳۵ درصد کاهش یافت

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای هیل، این نتایج که روز گذشته منتشر شد نشان می دهد که محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا اکنون 35 درصد است و این درحالیست که 58 درصد رای دهندگان آمریکایی می گویند عملکرد ترامپ در کاخ سفید را قبول ندارند.

این نتایج گویای کاهش 3 درصدی نسبت به نظرسنجی همین دانشگاه در 11 اکتبر (19 مهر) است که نشان داد 38 درصد از آمریکایی ها عملکرد ترامپ را قبول دارند.

طبق نظرسنجی جدید دانشگاه کوئنپیاک، اکثر افراد مستقل (61 درصد) گفتند عملکرد ترامپ را قبول ندارند. میزان رضایت از رئیس جمهوری آمریکا بین جمهوری خواهان 89 درصد بود و 91 درصد از دمکرات ها گفتند چگونگی اداره ریاست جمهوری توسط ترامپ را نمی پذیرند.

این نظرسنجی در بازه زمانی بین 7 تا 13 نوامبر (16 تا 22 آبان) از میان یک هزار و 677 رای دهنده در سراسر آمریکا و با ضریب خطای مثبت و منفی 3 درصد انجام شد.

موسسه افکار سنجی گالوپ نیز این هفته نتایج نظرسنجی مشابهی را منتشر کرد که میزان رضایت شغلی از ترامپ را 37 درصد نشان داد و حکایت از آن داشت که 59 درصد آمریکایی ها عملکرد رئیس جمهوری آمریکا را قبول ندارند.

به گزارش ایرنا، با وجود نظرسنجی های چند ماه گذشته که در آنها میزان محبوبیت و رضایت از عملکرد شغلی ترامپ به طور معمول کمتر از 40 درصد بوده است، رئیس جمهوری آمریکا خود نظر دیگری دارد.

وی روز سه شنبه با به اشتراک گذاشتن تصویر نظرسنجی موسسه راسموسن که محبوبیت وی را 46 درصد نشان داد آن را تایید کرد و در توئیتی آن را دقیق ترین نظرسنجی توصیف کرد. وی حتی گفت برخی فکر می کنند این میزان می تواند بین 50 تا 59 درصد هم باشد.

ترامپ با طرح این موضوع بار دیگر رسانه هایی را که آمار محبوبیت و مقبولیت شغلی وی را کمتر از این رقم نشان می دهند به باد انتقاد گرفت و آنها را به انتشار اخبار جعلی متهم کرد.

کد خبر 388641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha