جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین نماز جمعه آبان در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی اقامه شد.

امامی کاشانی آیت‌الله

به گزراش ايرنا، خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به طراحی‌های دشمنان علیه کشورهای اسلامی گفت: در مسئله سعد حریری دشمنان به دنبال متشنج کردن منطقه هستند که وظیفه امت اسلامی در چنین شرایطی اتحاد وانسجام است .

آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، افزود: این اتفاقات نشان می‌دهد که دشمن طراحی می‌کند برای کشورهای اسلامی و می‌خواهد لبنانی که ارام است را متشنج کند.

وی با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان مبنی بر استقبال از سعد حریری بعد از بازگشت به لبنان ، ادامه داد: این کار مردم لبنان درست به معنای خنثی کردن توطئه ال سعود، صهیونیست و امریکا است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: اتحاد، وحدت و استقبال گرم برخلاف انچه دشمنان قصد داشتند برای ملت لبنان ایجاد کنند، یک یادگار بزرگ و با ارزش است.

امامی کاشانی با بیان اینکه وحدتی که میراث پیامبر اکرم است باید حفظ شود، گفت: دشمنان می‌خواهند ما به جاهلیت برگردیم ولی ندای پیامبر اکرم این بود که به جاهلیت برنگردید و انسجام و اتحاد وهمه با هم بودن وظیفه همه امت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در داخل کشور نیز موضوع وحدت از جایگاه بالایی برخوردار است، افزود: خوشبختانه مساله ولایت فقیه سبب شده تا همه حول این محور باشند و هیچ مانعی ندارد که خون آدم بریزد وشهید بشود و این ایثار و فداکاری و شهامت و شجاعت و لبیک یا حسین ویا زینب گفتن، دشمن را عقب می‌زند و مایوس می‌کند.

امام جمعه موقت تهران ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه زلزله استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: این حادثه همه ملت بزرگ ایران را عزادار کرد و همانطورکه در بعضی احادیث است کسی که خانه‌اش خراب شود، دیوار وسقف بر او بریزد و از دنیا برود ثواب شهید را دارد.
امام کاشانی همچنین با تقدیر از مردم ومسئولان و همه نهادها که به کمک زلزله زدگان شتافتند، گفت:این جای شکر و قدردانی است که مردم ما اینقدر مهربان هستند.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم درباره آنهایی که در این گونه حوادث قدرت مالی دارند و کمک نکردند، اظهارداشت: پیامبر اکرم می‌فرماید اگر کسی به امور و گرفتاری مسلمین اهمیت ندهد مسلمان نیست و یا اگر کسی صدا کرد و مسلمانان جوابش را ندادند از مسلمانان نیستند.

خطیب جمعه تهران افزود: بنابراین مسلمان بودن اثاری دارد ویکی این است کسانی که توان دارند خانه‌سازی را برعهده بگیرند و کارهای بزرگ و هزینه‌های گزاف را برعهده بگیرند و به بهترین وجه مسکن سازی کنند.

امامی کاشانی با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری امریکا مبنی بر کمک نکردن به زلزله زدگان، افزود: صدای کثیفی از حلقوم آدم شروری در گوشه‌ای بلند می‌شود و می‌گوید حتی کمک به زلزله زدگان هم نکنید و به جای اینکه تشویق شوند و دنیا کمک کنند، اشرار اینطور حرف می‌زنند، این بدبختی دنیا است که رئیس جمهور امریکا این قدر لجن مال صحبت کند.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر کشور و دولتی که می‌گوید من حامی حرمین هستم به نام ال سعود این چنین جنایت در یمن و سوریه می‌کند و الان هم نقشه‌ها و طرح برای کشورهای اسلامی دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: ال سعود اینقدر بدبخت و ذلیل شده که می‌گوید ما بودجه را می‌دهیم و از اسرائیل درخواست می‌کند حمله به کجا و کجا بکند ولی باید بدانند که نظام الهی براساس اسباب و علل بنا شده است .

امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع وقف ، اظهار داشت: با توجه به گزارشاتی که در زمینه وقف داده شد نشان می‌دهد که براساس نظرات واقف عمل می‌شود وکسانی که تمکن دارند وقف کنند بر انچه میل دارند تا برای همیشه به عنوان باقیات و صالحات برایشان باقی بماند.

وی همچنین از تمام نیروهای مسلح و فداکاری‌های آنان در تمامی مراسم‌ها و حوادث قدردانی کرد.

کد خبر 388727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha