مجرم سابقه‌دار که از او به‌عنوان پدر مأمور قلابی‌های ایران و سلطان جعل و سرقت یاد می‌شد پس از سال‌ها تبهکاری به اتهام افساد فی‌‌الارض به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش همشهري، اين مرد كه مجيد نام داشت، جرايمش را از سال 68 شروع كرد و در طول سال‌ها فعاليت مجرمانه، 48بار به جرم سرقت، ‌جعل اسناد دولتي، غصب عنوان، فروش مواد‌مخدر، سرقت مقرون به آزار، سرقت مسلحانه، ارتشاء و... دستگير شد. او همچنين در اين مدت 3بار موفق به فرار از زندان شد و هربار به محض خروج از زندان جرايمش را از سر مي‌گرفت. اما مهم‌ترين شگردي كه مجيد در سرقت‌هايش از آن استفاده مي‌كرد، معرفي خود به‌عنوان مأمور بود.

او ظاهرش را شبيه مأموران تغيير مي‌داد و بيشتر طعمه‌هايش را از بين پزشكان، وكلا و تجار انتخاب مي‌كرد. مجيد و همدستانش مدت‌ها طعمه‌هايشان را زيرنظر مي‌گرفتند و پس از آنكه اطلاعات كافي از سوژه‌هاي خود به‌دست مي‌آوردند، نقشه سرقت را عملي مي‌كردند.

قاضي ويژه جرايم اقتصادي يا مأمور وزارت اطلاعات بيشترين نقشي بود كه مجيد بازي مي‌كرد و آنقدر در اين كار حرفه‌اي بود كه به‌راحتي طعمه‌هايش را فريب مي‌داد و دست به سرقت‌هاي ميليوني مي‌زد؛ مثلا اگر طعمه‌اش تاجر و پولدار بود، با جعل حكم قضايي سراغش مي‌رفت و با اين ادعا كه وي در قاچاق ارز و طلا فعاليت دارد، همراه همدستانش خانه او را تفتيش كرده و پول‌ها و طلاها را به بهانه انتقال به اداره اطلاعات سرقت مي‌كردند.

متهم در آخرين پرونده خود در سال94 و زماني كه بحث گرفتن زيرميزي از سوي برخي پزشكان داغ بود، از اين فرصت استفاده كرد و در 10استان مختلف كشور دست به سرقت از پزشكان زد. او و همدستانش پس از شناسايي جراحان به كمين آنها مي‌نشستند و در فرصتي مناسب سراغشان مي‌رفتند. آنها با اين ادعا كه گزارش شده اين افراد زيرميزي گرفته‌اند و حكم بازرسي خانه‌ آنها را دارند، وارد آنجا شده و طلا و پول‌هايشان را سرقت مي‌كردند. گاهي نيز مدعي مي‌شدند كه از خودروي آنها در سرقت از طلافروشي استفاده شده و به اين بهانه خانه طعمه‌شان را بازرسي مي‌كردند و همه طلاهاي موجود در خانه را به بهانه انتقال به اداره اطلاعات سرقت مي‌كردند.

اعضاي اين گروه در مدتي كوتاه و با سرقت از پزشكان در شهرهاي مختلف بيش از 3ميليارد تومان پول به جيب زدند تا اينكه از سوي پليس دستگير شدند. به اين ترتيب به پرونده اين متهم قديمي پس از دستگيري در شعبه اول دادسراي ويژه سرقت رسيدگي شد و در نهايت قاضي نصرتي براي او كه در بين زندانيان به سلطان جعل و سرقت شهرت داشت، درخواست محاربه كرد. مجيد در ادامه در دادگاه انقلاب مفسد في‌الارض شناخته و به اعدام محكوم شد كه پس از تأييد حكم، وي چند روز پيش در زندان كرج به دار مجازات آويخته شد.

کد خبر 390555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha