دانستن تفاوت‌های اصولی بین دئودورانت‌ها و ضدتعریق‌ها برای انتخاب بهتر لازم است.

برای حفاظت از سلامت پوست و خشک ماندن و جلوگیری از حساسیت‌ها، مهم است که بتوانید تفاوت بین محصولات بوزدا (دئودورانت) و ضدتعریق را تشخیص بدهید.انواع مختلفی از بوزداها و ضدتعریق‌ها در بازار موجود است اما قبل از اینکه بر اساس مارکی خاص و رایحه‌ای که موردپسند شماست، خرید کنید، دانستن تفاوت‌های اصولی بین این دو محصول، برای انتخاب بهتر لازم است.

بوزداها (دئودورانت)

دئودورانت برای پنهان کردن بوی بدن کاربرد دارد یا باکتری‌هایی که بو تولید می‌کنند را از بین می‌برد. این ماده هیچ‌گونه مانعی در تعریق ایجاد نمی‌کند اما در عوض بوی زننده‌ای که در اثر تعریق ایجاد می‌شود را از بین می‌برد.

دئودورانت‌ها برای تمام نقاط بدن قابل استفاده‌اند و فقط مخصوص زیر بغل نیستند. اگرچه دئودورانت‌های مخصوص زیر بغل، پر‌مصرف‌ترین انواع آن هستند اما دئودورانت‌ها برای هر نقطه از بدن - که بوی نامطبوعی را تولید می‌کند - قابل استفاده است.

این ماده در قالب مایع، ژل، پودر، کرم و اسپری موجود است و همان‌طور که دئودورانت پودری، بهترین گزینه برای پاهای شماست، نوع کرمی یا اسپری آن برای زیر بغل‌ها مناسب‌تر است.

ضد تعریق

ضدتعریق‌ها از زیرمجموعه‌های دئودورانت‌ها محسوب می‌شوند و همین امر، باعث ایجاد سوءتفاهم در مورد این محصول شده است.

همان‌طور که دئودورانت‌ها بوی بد را از بین می‌برند، ضدتعریق‌ها نیز روند تولید عرق را کند می‌کنند.

یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده ضدتعریق‌ها، ترکیبات آلومینیوم هستند که در کاهش تولید عرق بسیار مؤثرند. ضدتعریق‌ها از طریق مجاری عرق وارد بدن شده و سدی ایجاد می‌کنند که به طور موقت، از تعریق بدن جلوگیری می‌کند؛ درست مثل چوب‌پنبه‌ای که سر یک بطری می‌گذارند.

ضدتعریق‌ها هم مثل دئودورانت‌ها در شکل‌های مختلفی عرضه می‌شوند؛ ژل، پودر، کرم و اسپری. اما این ماده برخلاف دئودورانت‌، بیشتر برای زیر بغل استفاده می‌شود و به‌ندرت در دیگر نقاط بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یادتان باشد:

1 - اگر تعریق شما زیاد است، باید به‌جای دئودورانت از ضدتعریق استفاده کنید یا به‌دنبال دئودورانتی بگردید که حاوی مواد ضدتعریق نیز باشد.

2 - موقع ورزش‌کردن، از ضدتعریق استفاده نکنید و اجازه بدهید بدن به طور طبیعی عرق کند. باور کنید بوی عرق همیشه هم بد نیست.

3 - هر نوع تعریقی، بد به حساب نمی‌آید؛ چراکه بدن باید تنفس کند و برای دفع سموم بدن، عرق‌کردن ضروری است.

4 - از پوشیدن لباس‌های تنگ با جنس مواد مصنوعی خودداری کنید؛ چون باعث حبس‌شدن بو و عرق و درنهایت، منجر به خارش و حساسیت‌های دردناک می‌شوند.

5 – هرگز به طور مداوم از ضدعرق‌ها استفاده نکنید؛ این کار ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.

کد خبر 39086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز