شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش پدر و مجموعه‌ درام معاصر فرانسوی و کتاب تکرار، جستاری در روان‌شناسی تجربی دو نشست ویژه‌ای است که در شهر کتاب برگزار می‌شود.

دو نشست ویژه در شهر کتاب
  • نمایش پدر و مجموعه‌ درام معاصر فرانسوی و تکرار

نمایش‌نامه‌ پدر نوشته‌ فلوریان زلر، نمایش‌نامه‌‌نویس فرانسوی، از جمله آثار مجموعه‌ی درام معاصر فرانسوی است که به قلم ساناز فلاح‌فرد ترجمه و به همت انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

هر نمایش‌نامه در نهایت متنی است گشوده. گشوده به روی اجراهایی کثیر و مختلف به روی صحنه‌ی تئاتر و البته حتی از این هم گشوده‌تر، به روی بی‌شمار خوانندگانی که آن را خوانده‌اند. نمایش پدر از اول آذر ماه هر شب در سالن شماره‌ی یک پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

اين نشست در روز دوشنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۵ به نقد و بررسی نمایش پدر اختصاص دارد که با حضور بازیگران این نمایش: چنگیز جلیلوند، میرطاهر مظلومی، فقیهه سلطانی، محسن بهرامی، سوگل خالقی و ساناز فلاح‌فرد، کارگردان اثر محمود زنده‌نام در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و مجموعه‌ آثار درام معاصر فرانسوی با ترجمه‌ ساناز فلاح‌فرد رونمایی می‌شود.

  • تکرار، جستاری در روان‌شناسی تجربی

کتاب تکرار اثر سورن کیرکگور، فیلسوف دانمارکی، یکی از آثار کم‌نظیر فلسفی ـ ادبی است که صبغه‌ی روان‌شناسانه و زیبایی‌شناسانه دارد. کیرکگور در ۱۶ اکتبر ۱۸۴۳ دو کتاب ترس و لرز و تکرار را در یک روز منتشر کرد که هر دو در مواردی مضامین مشترک و مرتبطی دارند. آیا تکرار ممکن است یا نه؟ چه ارزشی دارد؟ آیا یک چیز با تکرار شدن بهتر می‌شود یا کاستی می‌پذیرد؟ کیرکگور در این اثر به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد. کتاب تکرار با ترجمه‌ی صالح‌ نجفی به تازگی به همت نشر مرکز منتشر شده است.

نمایش پدر و مجموعه‌ درام معاصر فرانسوی و تکرار

اين نشست در روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی کتاب تکرار نوشته‌ سورن کیرکگور اختصاص دارد که با حضور مراد فرهادپور و صالح‌ نجفی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم است.

کد خبر 391243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha