همشهری‌آنلاین: جارد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید و داماد ترامپ اعلام کرد، دونالد ترامپ،رئیس جمهور آمریکا هنوز درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تصمیمی نگرفته است.

 جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید طی سخنرانی در اجلاس سالانه سابان در موسسه بروکینگز واشنگتن درباره سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تا به این لحظه تصمیمی در زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و همچنین انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس نگرفته است.

این مشاور ارشد آمریکایی گفت: ترامپ همچنان قبل از تصمیم‌گیری در این‌باره، راهکارهایش را سبک و سنگین می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم،او بدون این‌که تاریخی مشخص کند، افزود: ترامپ تصمیمش را خواهد گرفت و در عین حال بسیاری از حقایق را بررسی می‌کند و زمانی که تصمیمش را بگیرد اوست که به شما آن را اطلاع خواهد داد، نه من.

این نخستین سخنرانی علنی کوشنر درباره تلاش‌هایش در زمینه ازسرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین است.

آسوشیتدپرس گزارش داد، رسانه‌های آمریکایی اخیرا اخباری را در زمینه تصمیم ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت ابدی اسرائیل منتشر کردند و گفتند، ترامپ احتمالا چهارشنبه جاری(15 آذر) تصمیمش را اعلام کند.

جارد کوشنر تصریح کرد، دونالد ترامپ طرحی را برای حل بحران مساله فلسطین و اسرائیل آماده کرده بر اين پايه که بدون حل درگیری اسرائیل و فلسطین هیچ ثباتی در منطقه وجود نخواهد داشت.

او در سخنرانی‌اش در اجلاس سابان که از سوی این موسسه تحقیقاتی برنامه‌ریزی‌ شده بود، گفت: بسیاری ترامپ را نصیحت کردند که این کار را نکند و وقتش را برای حل درگیری اعراب و اسرائیل هدر ندهد چون حل این درگیری را غیرممکن دانستند اما ترامپ بر آن مصر است.

کوشنر عنوان داشت، بسیاری از مشکلات در روابط اعراب و اسرائیل ناشی از نبود حل نهایی مناقشه‌هاي اسرائیلی و فلسطینی است که نیاز به این راه حل به عنوان شرط ایجاد ائتلاف‌ها در آینده با کشورهای عربی دارد.

او در پاسخ به سوال هایم سابان، تاجر آمریکایی درباره انگیزه‌هایی که ترامپ را به تلاش برای تعیین تکلیف "توافق نهایی" سوق می‌دهد، گفت: ترامپ به نحوه برقراری صلح در منطقه و تقویت روابط آمریکا و اسرائیل که امری کاملا طبیعی برای کشور ما و هم‌سو با ارزش‌ها شخصی اوست، فکر کرده است.

کوشنر افزود: ترامپ و تیمش در تلاش برای ایجاد راه حل نهایی برای مناقشه مذکور هستند و می‌خواهند این راه حل از داخل منطقه باشد نه این‌که بر آنها تحمیل شده باشد.

شاید اشاره او به عادی‌سازی روابط اعراب در راس آن عربستان با اسرائیل است که اخیرا فشارهایی را بر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه پذیرش "معامله قرن" وارد کرده‌اند.

کد خبر 391407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha