همشهری‌آنلاین: کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصمیم سال گذشته خود درباره به تعویق انداختن واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا را به صورت مستقل اتخاذ کرده بود و تحت تاثیر مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا قرار نداشت.

مایکل فلين، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا روز جمعه 10 آذر به‌خاطر دروغ به اف بی آی درباره ارتباطاتش با روسیه گناهکار شناخته شد و قبول کرد تا با دادستان‌هایی که درباره اقدام‌هاي اطرافیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از رسیدن او به ریاست‌جمهوری تحقیق می‌کنند، همکاری کند.

دادستان‌های آمریکا گفتند فلين و سرگئی کیسلیاک، سفیر سابق روسیه در آمریکا دسامبر سال گذشته درباره تحریم‌های اقتصادی که دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به‌خاطر ادعاي مداخله روسيه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا  عليه مسکو اعمال کرده بود، مذاکره کردند.

اوباما در آن زمان 35 دیپلمات روسی را اخراج و مقام‌هاي آمریکایی دو دفتر دیپلماتیک روسیه در آمریکا را مصادره کردند.

اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در آن زمان گفته بود که پیش از واکنش نشان دادن به این رویدادها منتظر می‌ماند تا ببیند روابط با دولت ترامپ چطور پیش می‌رود. روسیه به تازگی یعنی در تابستان سال جاری میلادی اقدامات تلافی جویانه خود را اتخاذ کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ديمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: پوتین تصمیم درباره به تعویق انداختن اقدام‌هاي تلافی‌جویانه را به صورت مستقل اتخاذ کرده بود و اطلاعی از درخواست فلن از مسکو برای اجتناب از انجام واکنشی فوری نداشت.

پسکوف افزود: فلين در جایگاهی نبود که از کیسلیاک بخواهد چنین کاری انجام دهد. این ایده کاملا بی‌معنی و نامعقول است.

او در ادامه گفت: بدون شک پوتین این تصمیم را اتخاذ کرده و این تصمیم شخص خود پوتین بود. این تصمیم هیچ ارتباطی با هیچ درخواست یا توصیه‌ای نداشت. رئیس‌جمهور روسیه قطعا به صورت مستقل تصمیم‌هاي خود را اتخاذ می‌کند.

کد خبر 391596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha