همشهری آنلاین: فلسطینی‌ها تظاهراتی را علیه تصمیم دونالد ترامپ جهت انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل برگزار کردند.

تظاهرات فلسطینی‌ها علیه تصمیم ترامپ درخصوص قدس

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، به دنبال آغاز تظاهرات فلسطینی‌ها، درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه العروب در شهر الخلیل رخ داد.

نیروهای رژیم صهیونیستی با بمب‌های صوتی به جوانان فلسطینی حمله کردند.

مناطق مختلف کرانه باختری نیز شاهد تظاهرات گسترده فلسطینی‌هاست.

گروه‌های فلسطینی اخیرا خواهان تحرک گسترده مردمی برای مقابله با انتقال سفارت آمریکا به بيت المقدس شدند.

گروه‌های فلسطینی روز سه‌شنبه اعلام کردند که روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه روزهای خشم مردمی علیه تصمیم دونالد ترامپ است. این گروه‌ها خواهان راهپیمایی گسترده در شهر رام الله شده بودند.

در شهر غزه نیز تظاهرات مشابهی در مرکز شهر با مشارکت صدها فلسطینی آغاز شده است.

به گفته مسئولان آمریکایی قرار است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز در سخنرانی خود قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته و انتقال سفارت آمریکا به قدس را اعلام کند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز نسبت به انتقال سفارت از تل آویو به قدس هشدار داد و تأکید کرد که این اقدام به منزله زیرپا گذاشتن تمامی خط قرمزها محسوب می‌شود.

کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۵ قانونی را تصویب کرد که براساس آن باید قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شده و سفارت آمریکا از تل آویو به قدس منتقل شود اما این قانون شامل بندی است که به رؤسای جمهور آمریکا این اجازه را می‌دهد که به خاطر حفظ منافع ملی به مدت شش ماه اجرای این قانون را به تأخیر بیندازند. از سال ۱۹۹۵ تاکنون هر بار مقامات آمریکایی اجرای این قانون را به تأخیر انداخته‌اند.

کد خبر 391657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha