همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین موضوع در بودجه سال آینده بحث هدفمندی یارانه‌ها است که پرداخت نقدی دولت به ۲۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این یعنی حدود ۴۰ درصد از یارانه‌بگیران در سال آینده حذف خواهند شد.

محمد رضا پور ابراهيمي، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص لایحه بودجه سال 97 گفت:‌ تکیه گاه بودجه سال آینده بیشتر بر درآمدهای مالیاتی است و دولت روی این بخش حساب ویژه‌ای باز کرده است.

محمدرضا پور ابراهیمی ادامه داد: نمایندگان به مدت پنج روز فرصت دارند تا در کمیسیون‌های تخصصی خود به بررسی لایحه بودجه بپردازند و ظرف 15 روز پیشهادات خود را به کمیسیون تلفیق ارائه کنند و پس از آن کمسیون تلفیق پس از یک ماه بودجه را به صحن علنی مجلس ارائه خواهد داد.

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: بودجه امسال دارای شرایط انقباضی است و سقف بودجه افزایش چندانی نداشته است و رقم آن امسال 425 هزار میلیارد تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته افزایش شش درصدی داشته است.

وی ادامه داد: سقف فروش نفت نیز 100 هزار میلیارد تومان تعیین شده است. نکته مهم این است که دولت پیشنهادی در لایحه مطرح کرده که در صورت تصویب در مجلس و شورای نگهبان، اگر درآمد دولت از این مقدار کمتر شود چه نفت کمتری بفروشد یا قیمت آن کاهش پیدا کند اجازه دارد تا سقف مذکور از صندوق توسعه ملی برداشت کند.

پور ابراهیمی ادامه داد: نکته دیگر در این بودجه این است که دولت اجازه انتشار 70 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال آینده از مجلس کسب می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اما مهم‌ترین موضوع در بودجه سال آینده بحث هدفمندی یارانه‌ها است که پرداخت نقدی دولت به 23 هزار میلیارد تومان می‌رسد. این یعنی حدود 40 درصد از یارانه‌بگیران در سال آینده حذف خواهند شد که مجلس باید روی این پیشنهاد بررسی دقیقی داشته باشد.

کد خبر 392060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha