دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع خبری از زخمی شدن تعدادی از شهروندان آمریکایی بر اثر انفجار بمب در منهتن آمریکا خبر می‌دهند.

انفجار در منهتن نیویورک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از نيويوک، در پي انتشار گزارش هايي درباره وقوع انفجار در منهتن نيويورک، چندين ايستگاه مترو در اين منطقه تخليه شد.

. هم اکنون، برخي از راههاي ورود به نيويورک بسته شده است. به گفته رسانه هاي آمريکايي، يک بمب گذار در يکي از تونل هاي خروجي براثر انفجار بمب کشته شده است. برخي منابع خبري مي گويند بمب گذار آسيايي تبار و بيست ساله و نزديک يک دهه است در آمريکا زندگي مي کند‌.

تمام مواد منفجره وي منفجر نشده است و بخشي از ان عمل کرده است .

پليس اعلام کرد نيويورک در شرايط اضطراري امنيت قرار گرفته است.

همچنين يک فرد دستگير شده نيز به بيمارستان منتقل و به شدت زخمي شده است.

ترافيک سنگين در ورودي شهر نيويورک درجريان است و پليس مي گويد بمب دوم را نيز در مترو کشف کرده است.

  • عامل حمله کمربند انتحاري به تن داشته است

برخي منابع خبري مي گويند پليس فدرال آمريکا و پليس نيويورک در حال تحقيق درباره انفجار منهتن به عنوان يک حمله تروريستي احتمالي هستند.

برخي منابع مي گويند مظنون فردي ساکن بروکلين است و بازرسان براي تحقيقات بيشتر راهي منزل وي شده اند.

مظنون فردي بيست و هفت ساله از بروکلين است که صدمات زيادي متحمل شده و هنگام بازداشت، وسيله هاي انفجاري بيشتري همراه خود داشته است. وي هنگام انفجار کمربند انتحاري به تن داشته است.

بيل براتون کميسر سابق نيويورک در گفتگو با ام اس ان بي سي اعلام کرد اين مرد احتمالا اهل بنگلادش است و گمان مي رود به نام داعش اين انفجار را به انجام رسانده باشد.پليس آمريکا اعلام کرد گزارش هايي مبني بر انفجار در منهتن و خيابان 42 دريافت کرده است.

منابع خبري از زخمي شدن تعدادي از شهروندان آمريکايي خبر مي دهند.

هم اکنون ، برخي از راه هاي ورود به نيويورک بسته شده است .

به گفته رسانه هاي آمريکايي يک بمب گذار در يکي از تونل هاي خروجي نيويورک بازداشت شده است.

تدابير شديد امنيتي در منهتن برقرار شده و احتمال بمب گذاري در نقاط ديگر شهر مي رود.

سگ هاي بمب ياب در متروي نيويورک مستقر شده اند.

پليس مي گويد عامل انفجار نخست نيويورک کشته شده است.

برخي منابع خبري در آمريکا از جان باختن مظنون حادثه انفجار در منهتن نيويورک خبر دادند که بمب لوله اي همراه خود داشت و سبب انفجار شده بود.

شبکه تلويزيوني سي ان ان گزارش داد: در پي انفجار در نيويورک آمريکا تدابير امنيتي شديدي در محل انفجار و اطراف آن برقرار شده است و پليس و نيروهاي امنيتي تلاش مي کنند مردم را از محل انفجار دور کنند. گفته مي شود دستکم يک نفر که ظاهرا عامل انفجار بوده است، زخمي و بازداشت شده است. احتمال زخميهاي بيشتر در نتيجه فرار مردم و ترس و وحشت و ازدحام آنها نيز وجود دارد. مسئله ديگر اينکه هم اکنون ساعت شلوغ و پر رفت و آمدي در مرکز شهر نيويورک است و مردم به سر کارهاي خود و ادارات دولتي مي روند.

ديلي ميرر نوشت در پي انتشار خبري مبني بر وقوع يک انفجار در منهتن نيويورک، تيمي متشکل از کارشناسان بمب به پايانه اتوبوس راني اداره بندر منهتن اعزام شدند.

به گزارش ديلي ميرور چاپ انگليس، بر اساس گزارش ها مردم در حال فرار از اين منطقه ديده شده اند. اداره آتش نشاني نيويورک اعلام کرد گزارشي درباره يک مورد حادثه در اداره بندر منهتن دريافت کرده است.
در همين حال نيويورک پست نوشت در انفجاري در پايانه اتوبوسراني اداره بندري شهر منهتن در نيويورک چندين نفر زخمي شدند.

اي بي سي نيوز نيز به نقل از برخي منابع اعلام کرد علت انفجار در پايانه اتوبوسراني اداره بندر در شهر نيويورک بمب لوله اي بوده است. يک نفر در رابطه با اين حادثه بازداشت شده و چند نفر هم زخمي شده اند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از نيويورک، منابع رسانه اي متعدد از بازداشت شدن مظنون حادثه اداره بندر شهر نيويورک خبر دادند.

به گزارش شبکه تلويزيوني سي ان ان ، شيمون پروکوپکس گزارشگر امور جنايي در گفتگوي تلفني با اين شبکه گفت گزارشها نشان مي دهد فردي که حامل وسيله انفجاري بوده است ، ظاهرا پيش از آنکه بتواند آن را به مقصد مورد نظر برساند، در نتيجه انفجار آن وسيله زخمي شده و پليس او را بازداشت کرده است. هنوز مشخص نيست که آيا فرد ديگري هم زخمي شده است. همچنين هويت فرد حامل وسيله انفجاري نيز مشخص نيست. بنابراين تا اينجا زخمي شدن دست کم يک نفر تاييد شده است و به نظر نمي رسيد بيشتر از يک نفر هم زخمي شده باشد يا دستکم به طور جدي زخمي شده باشد.

منابع خبري مختلف در آمريکا از جان باختن مظنون حادثه انفجار در منهتن نيويورک خبر دادند که بمب لوله اي همراه خود داشت و سبب انفجار شده بود.

تخليه چند ايستگاه مترو در نزديک محل انفجار در نيويورک

در پي انتشار گزارش هايي درباره وقوع انفجار در منهتن نيويورک، چندين ايستگاه مترو در اين منطقه تخليه شد.

شبکه خبري سي بي اس گزارش داد تخليه منطقه در حال انجام است.

شبکه تلويزيوني سي ان ان به نقل از اداره پليس نيويورک اعلام کرد انفجاري نزديک ترمينال اتوبوس در شهر نيويورک رخ داده است.

کد خبر 392208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha