«به‌خاطر طلب ۵ میلیارد تومانی، ۴نفر را اجیر کردم تا پسرجوان را گروگان بگیرند و به سیستان و بلوچستان منتقل کنند»؛ این بخشی از اعترافات مردی است که ۴نفر را اجیر کرد تا پسر جوانی را ۸‌ ماه در یک کپر زندانی کنند.

متهم

به گزارش همشهري، نهم تيرماه پارسال خانواده پسري 28ساله به اداره آگاهي تهران رفتند و از ناپديد شدن پسرشان خبر دادند. آنها گفتند كه پسرشان آخرين بار قصد داشته با دوستانش به ويلايي در فشم برود اما از وقتي خانه را ترك كرده ناپديد شده و حتي دوستانش هم از او بي‌خبرند.

  • اخاذي ميلياردي

درحالي‌كه تحقيقات در اين پرونده از سوي كارآگاهان آغاز شده بود خانواده پسرجوان بار ديگر نزد مأموران رفتند و اين بار عنوان كردند كه پسرشان گروگان گرفته شده است. آنها گفتند: ساعاتي قبل مرد ناشناسي با ما تماس گرفت و مدعي شد پسرمان را ربوده‌اند و در قبال آزادي‌اش 2ميلياردتومان پول مي‌خواهند. آدم‌ربايان براي اثبات ادعاي خود صداي پسرمان را كه درخواست كمك مي‌كرد و مي‌گفت ربايندگان قصد دارند او را به خارج از كشور منتقل كنند، پخش كردند.

به‌دنبال اين اظهارات، تحقيقات كارآگاهان وارد مرحله تازه‌‌‌اي شد تا اينكه آدم‌ربايان در تماس بعدي مدعي شدند كه پسرجوان را به پاكستان منتقل كرده‌اند و اگر به خواسته‌شان نرسند، جانش را مي‌گيرند.هنوز مشخص نبود كه آدم‌ربايان چه كساني هستند و چطور گروگان را شناسايي كرده‌اند. از طرفي خانواده پسر جوان مي‌گفتند كه پسرشان با هيچ‌كس خصومتي نداشته است و اين كار پليس را دشوارتر مي‌كرد.

  • 8‌ماه بعد

همچنان كه با دستور قاضي جنايي تهران، جست‌و‌جوي كارآگاهان براي شناسايي مخفيگاه گروگانگيران ادامه داشت، 8‌ماه بعد جوان ربوده شده موفق شد از دست آدم‌ربايان نجات پيدا كند. او شبانه از جاده‌اي كوهستاني و صعب‌العبور در سيستان و بلوچستان خود را به اداره پليس رساند و در توضيح ماجرا گفت: 8‌ماه پيش (تير95) در تهران، قصد رفتن به خانه دوستانم در فشم را داشتم. درحالي‌كه سوار بر ماشينم بودم، بين راه ناگهان يك خودروي زانتيا جلوي من پيچيد، مي‌خواستم دنده عقب بگيرم و فرار كنم كه ناگهان يك خودروي پژو از پشت سر به ماشين من كوبيد تا مانع فرارم شود.

2ماشين، 4سرنشين داشتند كه محاصره‌ام كرده بودند. پس از آن با تهديد و اجبار من را سوار خودروي زانتيا كردند و راه افتادند. يكي از آنها هم پشت فرمان ماشين من نشست و حركت كرد. نمي‌دانستم ماجرا از چه قرار بود. شوكه شده بودم. يكي از آدم‌ربايان چشمان و دست و پاهايم را بست و از صحبت‌هايشان متوجه شدم كه به سمت سيستان و بلوچستان مي‌روند. وي ادامه داد: وقتي به سيستان و بلوچستان رسيديم آنها من را به داخل يك كپر در كوهستان انتقال داده و در اين مدت مورد ضرب و جرح قرار دادند و هدفشان اخاذي ميلياردي از خانواده‌ام بود اما خانواده من نمي‌توانستند اين مبلغ سنگين را فراهم كنند.

وي ادامه داد: 8‌ماه در آنجا زنداني بودم و معمولا 2نفر هميشه نگهبان بودند تا از آنجا فرار نكنم. هرچند جاده كوهستاني و صعب‌العبور بود و نمي‌شد به راحتي از آنجا عبور كرد و به شهر رسيد اما در نهايت پس از گذشت 8‌ماه زنداني بودن در آن شرايط سخت، گروگانگيران رهايم كردند و به سختي توانستم خودم را به جايي برسانم و ازمردم كمك بخواهم.وي ادامه داد: من اصلا آدم‌ربايان را نمي‌شناختم و با آنها خصومتي نداشتم و فكر مي‌كنم آنها به خيال اينكه من پولدار هستم مرا ربودند تا از من و خانواده‌ام باج بگيرند.

  • دستگيري

با آزاد شدن گروگان، همچنان جست‌و‌جو‌ها براي دستگيري آدم‌ربايان فراري ادامه داشت تا اينكه سرنخي در اختيار پليس قرار گرفت. مأموران موفق شدند پس از 17‌ماه تحقيقات، شماره پلاك خودروي متهم اصلي پرونده را به‌دست آورند و به اين ترتيب دستور توقيف خودرو صادر شد. درحالي‌كه بررسي‌ها ادامه داشت، سرانجام مأموران كلانتري مجيديه تهران ساعت 6صبح يكشنبه‌خودروي متهم را شناسايي كردند و آن را زيرنظر گرفتند. متهم كه براي خريد نان به نانوايي رفته بود خبر نداشت كه مأموران در كمين وي هستند و درحالي‌كه قصد سوار شدن به ماشينش را داشت در محاصره پليس گرفتار شد.

هرچند مرد جوان در بازجويي‌ها اصرار داشت كه بي‌گناه است اما وقتي شواهد را عليه خود ديد لب به اعتراف گشود و گفت: نقشه آدم‌ربايي را خودش طراحي كرده است. وي گفت: مدتي قبل، چشمم به يك آگهي افتاد كه نوشته بود خودرو به‌صورت ليزينگي مي‌فروشد و سودي كه مي‌گرفت خيلي پايين بود. براي همين با شماره آگهي تماس گرفتم و حتي پيشنهاد خريد ماشين را به آشنايانم هم دادم چرا كه شرايطش خوب بود.

وي ادامه داد: با گرفتن پول از آشنايانم، 5ميليارد تومان فراهم كردم و در اختيار گروگان قرار دادم تا چند روز بعد خودروها را به ما تحويل بدهند اما نه خبري از خودرو شد نه از پولم. همين شد كه نقشه آدم‌ربايي كشيدم اما خودم در ماجرا نقشي نداشتم. از 4نفر از دوستانم خواستم تا پسرجوان را گروگان بگيرند و به آنها گفتم اگر به پولم برسم 100ميليون تومان از آن را در اختيارشان قرار مي‌دهم. اما 8‌ماه گذشت و به پولم نرسيدم از طرفي گروگانگيران اجير شده مدام به من زنگ مي‌زدند و دستمزدشان را مي‌خواستند تا اينكه وقتي ديدند به پول نمي‌رسند گروگان را آزاد كردند.

پس از اعتراف اين متهم، مأموران بررسي‌هاي خود را در اين خصوص با دستور قاضي بخشوده، بازپرس شعبه هفتم دادسراي جنايي تهران ادامه دادند تا اينكه تحقيقات مأموران به دستگيري 4متهم ديگر پرونده منجر شد. از سوي ديگر تحقيقات درخصوص صحت ادعاي متهم اصلي نيز ادامه دارد تا انگيزه واقعي متهمان از آدم‌ربايي 8ماهه مشخص شود.

کد خبر 392228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha