همشهری‌آنلاین: اتحادیه شهرهای آلمان (DST) به دنبال این است تا پناهجویان نابالغی که محکومیت قضایی مکرر دارند، به مراکز بسته انتقال یابند

این درخواست با موافقت احزاب متحد دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی روبه رو شده است.

هلموت دِدی، رئیس هیأت مدیره اتحادیه شهرهای آلمان (DST) گفت، باید برای پناهجویانی که به سن قانونی نرسیده‌اند، بدون همراه هستند و به خاطر اقدام‌های خلاف بارها محکوم شده‌اند، همچون دیگر خلاف‌کاران نوجوان در آلمان مراکزی مخصوص ایجاد شود.

او در این باره به روزنامه آلمانی پاساوئر نوین پرِسه گفت، برای تحقق چنین امری باید هم‌زمان با همراهی مراکز جوانان، پلیس و دادستانی ایالت‌های مختلف آلمان، طرح‌های اجرایی آماده شود.

هلموت دِدی بر این نظر است که شهرهای آلمان فاقد امکاناتی مناسب برای اسکان پناهجویان نابالغی هستند که به خاطر کارهای خلاف بارها محکوم شده‌اند.

 او گفت، البته در بعضی ایالت‌های آلمان مکان‌هایی به این امر اختصاص داده شده که بسیار محدود هستند.

طرح اتحادیه شهرهای آلمان با موافقت احزاب متحد دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی روبه‌رو شده است.

به گزارش دویچه وله،اشتفان مایر، سخنگوی امور داخلی این احزاب می‌گوید، پناهجویان نابالغ ِتنها که به خاطر اقدام‌های خلاف بارها محکوم شده‌اند مشکلاتی ایجاد می‌کنند و نمی‌توان شهرها را با این مسائل رها کرد.

اشتفان مایر دو راهکار برای این امر پیشنهاد داده است: نخست، انتقال این افراد به مراکزی بسته و قابل کنترل و دیگری، نگهداری آنها تا زمان رسیدن به سن قانونی و سپس اخراج فوری از آلمان.

در حال حاضر ۴۴ هزار پناهجوی نابالغ و تنها و همچنین ۱۸ هزار جوان بالغ تحت نظر و مسئولیت اتحادیه شهرهای آلمان قرار دارند.

رئیس هیأت مدیره این اتحادیه معتقد است: تنها تعداد کمی از این افراد به خاطر خلاف‌های متعدد مشکل‌آفرین شده‌اند.

اتحادیه شهرهای آلمان منافع شهرهای مختلف این کشور را را در قبال خط مشی دولت فدرال و اتحادیه اروپا بررسی و مشخص می‌کند تا یک موضع مشترک در مورد مسائل سیاسی محلی تعیین شود.

مراکز اصلی اتحادیه شهرهای آلمان در کلن و برلین قرار دارند. برای هر ایالت نیز یک تشکیلات وجود دارد و علاوه بر آن، این تشکل دفتری اروپایی نیز در بروکسل دارد.

کد خبر 392537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha