جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۲۴ آذر در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی اقامه شد

حجت‌الاسلام صدیقی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: ترامپ و رژیم صهیونیستی با اهداف شومی که منظور کرده بودند ایجاد فتنه در کشورهای اسلامی را دنبال می‌کردند اما یاوه گویی ترامپ باعث اتحاد کشورهای اسلامی در بعد مقاومت شد .

وي افزود: موضوع فلسطین مساله اول جهان اسلام است که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش داشتند به حاشیه رانده شود و تا حدی هم رانده شده بود اما سخنان ابلهانه ترامپ باعث شد همه کشورهای اسلامی متحد شده و عکس العمل نشان دهند.

صدیقی ادامه داد: استکبار و همراهانش نه تنها به هدف خود نرسیدند بلکه باعث شدند نفوذ منطقه‌ای، عاطفی، سیاسی و نظامی ما در منطقه تعمیق شود و در برابر خطرهای جدید، کشورهای اسلامی با اتحاد خود در بعد مقاومت و تشکیل زینبیون، حیدریون و فاطمیون، حلقه مستحکم دفاعی بوجود آورند .

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه که زوال اسرائیل نه در مدت طولانی بلکه به زودی قطعی و غیر قابل انکار است، اظهارکرد: مردم فلسطین یکپارچه به پا خاسته و انتفاضه سوم را بوجود آوردند، اجلاس اضطراری کنفرانس اسلامی محقق شد و قطعنامه جهان اسلام منعکس گردید و مساله فلسطین بار دیگر در جایگاه خود قرار گرفت .

صدیقی گفت: بار دیگر انزاوی امریکا در جهان رقم خورد زیرا خود غربی‌ها و هم پیمانانش این مساله را رد کردند و نخست وزیر بی‌شرم اسرائیل نیز وقتی به فرانسه رفت به او اعلام کردند که حرف ترامپ را قبول نداریم زیرا خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل است و حاضر نشدند به آنها چراغ سبز نشان دهند .

خطیب جمعه تهران افزود: اینها امدادهای غیبی است زیرا هرچه تلاش می‌کنند به ما ضربه بزنند به خودشان برمی گردد و به لطف خدا ما قوی تر و استکبار هر روز ضعیف‌تر می‌شود.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه توصیه کرد: انتفاضه ای که با توصیه هوشمندانه پرچمدار مستضعفان در غیبت امام زمان یعنی حضرت امام خامنه‌ای آغاز شده باید ادامه یابد و به فرموده رهبر معظم انقلاب مردم فلسطین باید یکپارچه به پاخیزند و مسلح شوند و کشورهای اسلامی که در کنفرانس جمع شدند به قطعنامه بسنده نکنند و همه به میدان بیایند.

صدیقی افزود: به توصیه دبیر کل حزب‌الله لبنان کشورها سفارت خانه‌های اسرائیل را در برخی کشورها تعطیل کنند و سفرای امریکا را احضار کرده و یادداشت اعتراضی بدهند و همچنین یکی از صاحب نظران عربی خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی شده است تا امریکا در انزوای اقتصادی، سیاسی و فکری و مورد نفرت جهانی قرار گرفته و تحت فشار از یاوه گویی و زورگویی دست بردارد.

وی ادامه داد: این مساله سابقه دارد و در سازمان ملل دو قطعنامه ظالمانه برای مشروعیت دادن به اسرائیل غاصب صادر شد ولی در این دو قطعنامه تقسیمی که بین فلسطین و اسرائیل بیان کرده ومصوب کرده اینست که قدس ازآن فلسطینی‌ها و به عنوان جایی که در اشغال اسرائیل است معرفی شده ولی بعد‌ها کنکره امریکا تصویب کرد که به عنوان پایتخت اسرائیل باشد.

خطیب نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: روسای جمهور سابق امریکا همگی مثل ترامپ هستند با این تفاوت که ترامپ، شرور بدون نقاب ولی آنها شرور با نقاب مخملی بودند .

صدیقی گفت: اینکه ترامپ جرات کرد تا این حرف خطرناک را بزند بخاطر این است که عقل ندارد و این بی‌عقلی برای کشور و ملتش چه مشکلاتی را فراهم آورده و برای جهان بشریت چه بحرانهایی را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه 'عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد'، گفت: ما موحد و معتقد به مدیریت حضرت حق هستیم و خدا را در ربوبیت حکیم و عزیز می‌دانیم و می‌دانیم ملت و انقلاب ما براساس دستور خدا بوده و ملت ما به پیروی از رهبری موحد در خط خدا حرکت می‌کند .

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: هم در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و همچنین فتنه‌های 78 و88 همه جا دست خد ا از آستین برامده و با امداد‌های غیبی مردم تثبیت شده اند، در مقطع دیگر استکبار داعش را ساخته بود که حصار امنی برای اسرائیل درست کنند و دو کشور مهم عراق و سوریه را تجزیه کنند که در آنجا هم به هدف شوم خود نرسیدند .

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به وضعیت کشور یمن اشاره کرد و افزود: امداد الهی شامل حال یمنی‌ها نیز شد و از بین رفتن علی عبدالله صالح مهره فتنه‌گر که تحت تاثیر عربستان خائن و امارات نگرانی بوجود آورده و بدنبال فتنه داخلی بود اما کشته شدن این فتنه‌گر مردم یمن را منسجم تر کرد و امید آن می‌رود رژیم کودک کش و بی‌رحم که نه مسلمان و نه عرب است به همین زودی به سزای عملش برسد .

صدیقی همچنین به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: قبل از آمدن امریکا و استعمار و عقب ماندگی از علم و فرهنگ دینی و اخلاقی، ما دانشگاه جندی شاپور و خواجه نصیر طوسی داشتیم و همه علوم زیر لوای اسلام ترتیب داده شده بود .

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: ابن سینا و خواجه نصیر و دیگر بزرگان و ریاضی دانان و طبیبان بزرگ در کشور ما بودند و علوم اسلامی از قرآن و حدیث گرفته شده بود و علمی سالم همچون هسته‌ای صلح آمیز بود و بی‌اخلاقی و هرزگی نداشت .

صدیقی گفت: با پیروزی انقلاب علما در مساجد دانشگاه به تحصن نشستند و زیر پرچم ولایت فقیه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به صورت برنامه درآوردند .

وی افزود: بنابراین دانشگاه‌ها اگر به بایدها و نبایدها و حوزه‌ها به نیازهای جامعه و دانشگاه توجه کنند و شایستگی‌ها را از حوزه‌ها بگیرند علوم هدفدار خواهد شد و جامعه به مقاصد عالی خواهد رسید .

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله دستغیب گفت : این شهید محراب، عارف ،حکیم و معلم اخلاق بودند که شهادت وی را به محضر شریف امام زمان بازماندگان و ملت تبریک و تسلیت عرض می‌کند .

صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز تقوا را کلید حل تمام مشکلات دانست و گفت: خداوند همراه کسانی است که تقوا دارند، یعنی زندگی آنها با محاسبه رضای الهی تنظیم شده است و حریم خدا را نگه می‌دارند.

وی افزود:هرگاه انسان گناه می‌کند شیطان فرمانده است و همان مقدار که مسئولین سیاسی کشورها از شیطان بزرگ اطاعت می‌کنند دلیل ذلت وخواری است و کسی نباید در مقابل شیطان بزرگ که دشمن همه بشریت است و در ظاهر و باطن گردن کلفتی می‌کند کوتاه بیاید.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: کسانی که امریکا و قدرت‌های استکباری غرب را یاری می‌کنند وبا برنامه‌های انها برای مردمشان برنامه‌ریزی می‌کنند به ظالم کمک کرده‌اند .

کد خبر 392571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha