همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان آلمان ماموریت ارتش این کشور در خارج از آلمان را به خاطر طولانی شدن روند تشکیل دولت ائتلافی تنها برای سه ماه تمدید کرده است. وزیر دفاع آلمان اما تمدید کوتاه مدت این ماموریت را خطرناک می داند.

درخواست وزیر دفاع آلمان برای تمدید ماموریت طولانی مدت ارتش این کشور در خارج

به گزارش دويچه وله، خانم اورزولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان، خواستار آن است که تمدید ماموریت ارتش این کشور در خارج از آلمان به رغم شکل نگرفتن دولت ائتلافی، در بهار سال آینده (۲۰۱۸) نه سه ماه، بلکه به یک سال تبدیل شود.

او در گفت‌وگو با خبرنگار گروه رسانه‌ای "فونکه مدین گروپه" که مرکزش در شهر اسن آلمان است، گفت: «من خوشحال خواهم شد، اگر این ماموریت در بهار سال آینده تمدید شود. تمدید این ماموریت‌ها نباید سه ماه باشد، بلکه باید به روال عادی یک سال تعیین شود.»

خانم فون درلاین که عضو حزب دمکرات مسیحی آلمان است در ادامه گفت، تمدید کوتاه مدت این ماموریت‌ها خطرناک است و به همین دلیل او در هفته‌های آینده با نماینده فراکسیون‌های موجود در مجلس نمایندگان آلمان "بوندس‌تاگ" در این باره گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر دفاع آلمان دلیل تمدید طولانی مدت ماموریت نظامیان آلمانی در خارج از کشور را خواست هم‌پیمانان آلمان دانست و گفت آنها می‌خواهند مطمئن باشند ارتش آلمان در کنار آنهاست و از آنها حمایت می‌کند.

او همچنین بر این نکته تاکید کرد که تمدید یک ساله ماموریت نظامیان آلمانی در خارج از کشور خواست نظامیان آلمانی نیز هست که در ماموریت‌های خارج از کشور به سر می‌برند. او گفت این نظامیان می خواهند از پشتوانه قانونی کشورشان در این ماموریت‌ها برخوردار باشند.

روز سه‌شنبه (۱۲ دسامبر / ۲۱ آذر) مجلس نمایندگان آلمان (بوندس‌تاگ) بر سر ادامه ماموریت نظامیان این کشور در هفت منطقه افغانستان، سوریه، عراق، دریای مدیترانه، مالی و مبارزه با گروه تروریستی داعش تصمیم گرفت.

این ماموریت‌ها به خاطر طولانی شدن تشکیل دولت ائتلافی در آلمان تنها برای سه ماه تمدید شده است. گفته شده که تصمیم درباره تمدید درازمدت ماموریت ارتش آلمان در خارج از کشور، با دولت آینده خواهد بود. نمایندگان پارلمان امیدوارند که تا پایان ماه آوریل ۲۰۱۸ دولت جدید تشکیل شده باشد. در حال حاضر اتحاد احزاب مسیحی و حزب سوسیال دموکرات در حال مذاکره برای ایجاد یک دولت ائتلافی هستند.

بعضی از ماموریت‌های نظامیان آلمانی در خارج از کشور تا پایان سال جاری و بعضی دیگر در پایان ماه ژانویه سال آینده میلادی (۲۰۱۸) به پایان می‌رسیدند.

مجلس نمایندگان آلمان "بوندس تاگ" مسئولیت تمدید این ماموریت‌ها را دارد و باید قبل از پایان زمان تعیین شده، در باره ادامه یا توقف این ماموریت‌ها تصمیم گیری کند. اما هنوز مشخص نیست آیا تا بهار سال آینده میلادی دولت ائتلافی در آلمان قدرت را به دست خواهد گرفت یا نه.

به گزارش خبرگزاری آلمان در میان هفت ماموریت خارجی ارتش آلمان مهم‌ترین ماموریت‌ها در افغانستان و مالی هستند. هزینه ماموریت‌های برون‌مرزی ارتش آلمان از سال ۱۹۹۱ تاکنون بیش از ۲۱ میلیارد یورو بوده است. در این مدت ۱۰۸ سرباز آلمانی طی مأموریت‌های گوناگون کشته شده‌اند.

کد خبر 392864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha