همشهری آنلاین: معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از نصب بنای یادبود کارکنان فداکار نفتکش سانچی در جوار شهدای خدمت آتش نشان پلاسکو و همچنین طرح دولت برای تجلیل از این افراد خبر داد.

نفتکش سانچی

به گزارش بنیادشهید، مهدی ایزدی با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده کارکنان فداکار نفتکش سانچی و طلب صبر برای خانواده این افراد افزود: تجلیل و قدرشناسی از کسانی که جان خود را در راه خدمت به مردم و اعتلای ایران اسلامی فدا می کنند وظیفه ملی و یک ضرورت است. در این راستا بنیاد شهید حساسیت آحاد مردم برای تقدیر از کسانی که با تمام وجود در حال خدمتگزاری به میهن اسلامی هستند را پاس می‌دارد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید با اشاره به مطالب مطرح شده در نشست هیات دولت برای تجلیل از کارکنان فداکار حادثه نفتکش سانچی ادامه داد: خوشبختانه آیین نامه «فداکاران راه خدمت» با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تدوین شده که پس از تصویب نهایی این آیین‌نامه در هیات دولت دستگاه ‌های ذیربط اقدامات مقتضی را به انجام می ‌رسانند و البته تا پیش از تصویب این آیین‌نامه، تجلیل و قدرشناسی از عزیزانی که جان گرانمایه خویش را در راه خدمت فدا کرده اند، به عنوان دستور کار جدی از سوی دستگاه‌های متبوع دنبال می شود.

ایزدی اظهار داشت: در راستای تجلیل از کارکنان فداکار حادثه نفتکش سانچی مقرر شده است بنای یادبود این افراد در کنار مزار شهدای خدمت آتش نشان پلاسکو نصب شود در ضمن دستگاهی که این عزیزان در آنها مشغول خدمت بوده‌اند (شرکت ملی نفتکش) وظیفه حمایتی و خدمات‌رسانی به خانواده این افراد را به انجام می رساند.

به گزارش ایرنا، 16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

پس از این واقعه ، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.

اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.

در نهایت امروز (24 دی) رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.

بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است و وزیر کار به عنوان رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده در چین حضور دارد.

کد خبر 395551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha