یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین؛ اینترنت نسل پنجم یا همان ۵G قرار است برای اولین بار یه صورت گسترده در المپیک زمستانی کره جنوبی آزمایش شود.

۵g

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از يو‌اس‌اي‌تو دي از آن جایی که این رویداد ورزشی زمان مناسبی را برای انواع و اقسام آزمایش‌ها است ، زمینه مناسبی هم برای آزمایش اینترنت نسل پنجم هم می‌باشد به این دلیل که شرایط جوی خاص و از همه مهمتر تعداد بسیار زیاد تماشاچیان که نیاز به یک بستر شبکه قوی برای ارسال فایل‌های خود از این مسابقات را دارند، زمینه بسیار مناسبی برای آزمایش این فناوری است.

از این رو کمپانی‌های مخابراتی، می‌توانند در این اتفاق قدرت و میزان نگهداری این شیکه را محک بزنند. در حالت کلی وقتی از اینترنت نسل پنجم صحبت می شود، اولین چیزی که باید مورد برسی قرار گیرد به حداقل رسیدن تاخیر در دریافت و ارسال فایل از دستگاه‌ها است.

نکته‌ای مهم این است که فقط از این اینترنت برای ارسال و دریافت داده‌ها استفاده نمی شود. به عبارتی کمپانی‌ها به دنبال این هستند چه استفاده‌هایی از این فناوری می‌توان کرد.

برای مثال یکی از کارهایی که بسیار مورد نظر دانشمندان است، خودروهای بدون سرنشین و عمل جراجی توسط ربات‌ها می باشد.

باید توجه کرد استفاده از این تکنولوژی ارزان نخواهد بودن و برای اینکه به صورت همگانی در دسترس مردم قرار گیرد نیازمند زمان است. از همین رو، کمپانی‌های مخابراتی تصمیم به آزمایش 5G در این رویداد ورزشی زدند.

کد خبر 397953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha