همشهری آنلاین: رئیس فیفا برای تماشای دربی پایتخت به ایران می‌آید و دیدارهای مختلفی نیز خواهد داشت اما گفته می‌شود انگیزه اصلی او مذاکره برای اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال است.

جیانی اینفانتینو

به گزارش، جی پلاس؛ جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اواخر هفته جاری (احتمالا چهارشنبه 9 اسفند) به ایران می‌آید تا دیدارهای مهمی را در تهران برگزار کند. فدراسیون فوتبال در صدد استفاده حداکثری از حضور اینفانتینو در تهران بوده و برنامه های مختلفی را برای او در نظر گرفته است.

مهم‌ترین رویدادی که با حضور اینفانتینو در تهران برگزار می‌شود، داربی 86 پایتخت است. اینفانتینو علاوه بر تماشای داربی در مراسم افتتاح جشنواره جهانی فوتبال زنان که هر سال در آکادمی ملی فوتبال برگزار می‌شود نیز شرکت می‌کند.

اما علاوه بر اینها، اینفانتینو یک دلیل اصلی برای سفر به ایران دارد که تاکنون رسانه‌ای نشده و فدراسیون هم قصد ندارد آن را رسانه‌ای کند تا در موعد مقرر این جلسه برگزار شود.

بنابر اطلاعات دریافتی، مهم‌ترین انگیزه اینفانتینو برای سفر به ایران، حل مشکل منع ورود بانوان به ورزشگاه‌های مسابقات فوتبال است که به یکی از دغدغه‌های او در دوران ریاستش بر فدراسیون جهانی فوتبال تبدیل شده است. اینفانتینو چندي پیش سفری به عربستان داشت و در دیدار با پادشاه عربستان سعودی، خواستار حل و فصل این موضوع شد. بعد از سفر رییس سوئیسی فیفا به عربستان و رایزنی‌های لازم، مقامات علی رتبه این کشور، مقدمات حل این مشکل را فراهم کردند و در نهایت بانوان عربستانی از چند ماه پیش می‌توانند با حضور در ورزشگاه‌های فوتبال از تیم محبوب خود حمایت کنند.

  • دیدار اینفانتینو با رئیس جمهور ایران

مهم ترین و اصلی‌ترین دیدار رئیس فیفا در تهران، ملاقات با رئیس جمهور برای رایزنی درباره مساله حضور بانوان است. این دیدار احتمالا پنج‌شنبه برگزار می‌شود. البته حل کامل مشکل یاده شده، به طور مشخص در اختیار دولت نیست و نیازمند موافقت نهادهای مختلفی هم هست که تاکنون با آن موافقت نکرده‌اند.

البته فدراسیون فوتبال ایران در اين سفر در صدد حل مناقشه فوتبالی با عربستان از طریق رئیس فیفا هم هست چرا که او رابطه خوبی با سعودی‌ها داشته و توامان با داشتن عالی‌ترین قدرت اجرایی فوتبال در جهان، می‌تواند با رایزنی یا اعمال نفوذ مانع از پایمال حق ایران در سال ‌های آینده شود.

در میان برنامه‌های اینفانتینو در ایران که شامل حضور در فستیوال فوتبال بانوان، بازدید از آکادمی ملی فوتبال، ملاقات با کارلوس کی روش و حضور در نشست خبری، یک برنامه جذاب در میان لیست برنامه‌های رئیس فیفا وجود دارد که آن حضور وی و مارکو فان‌ باستن (اسطوره فوتبال هلند و رئیس دپارتمان فنی فیفا) در یک مسابقه فوتسال نمادین مقابل بزرگان فوتبال و فوتسال ایران است. این بازی که در سالن آکادمی ملی فوتبال برگزار خواهد شد گفته می‌شود، علی دایی، خداداد عزیزی، مهدی مهدوی کیا، کریم باقری، جواد نکونام، فرهاد مجیدی، وحید شمسایی، محمدرضا حیدریان و... حضور خواهند داشت.

عنوان شده که اینفانتینو برای ضیافت شام به برج میلاد می‌رود که در این ضیافت سفرای کشورهای سوئیس، هلند، مراکش، پرتغال، اسپانیا و روسیه به همراه چند وزیر دولت و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال حضور خواهند داشت.

کد خبر 399314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha