دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل سابق شرکت مایکروسافت نسبت به تب پول‌های رمزنگاری‌شده مجازی ابراز نگرانی کرد

گیتس

بیل‌گیتس مدیر عامل سابق شرکت مایکروسافت در جلسه پرسش و پاسخ آنلاینی در وب‌سایت Reddit با ابراز نگرانی نسبت به تب پول‌های رمزنگاری‌شده مجازی گفت گمنامی در استفاده از این فناوری جدید منجر به مرگ مستقیم افراد می‌شود.

براساس گزارش گاردين، گيتس معتقداست توانايي دولت در رديابي پولشويي، خلاف‌هاي مالياتي و سرمايه‌گذاري براي تروريسم بسيار پديده خوبي است. به گفته او درحال حاضر از پول‌هاي رمزنگاري شده مجازي براي خريد فنتانيل و ديگر انواع مواد مخدر استفاه مي‌شود از اين رو مي‌توان آن را جزو معدود فناوري‌هايي دانست كه به صورت مستقيم منجر به مرگ مي‌شود.

گيتس مي‌گويد برخلاف پول نقد،‌مي‌توان از پول‌هاي رمزنگاري شده از راه دور استفاده كرد و اين يعني حذف يكي ديگر از مسيرهاي كنترلي بر داد و ستد‌ها. وي همچنين باور دارد سرمايه‌گذاري در اين حوزه ايده اشتباهي است زيرا ريسك بسيار بالايي دارد.

گيتس در بخشي ديگر از اين جلسه آنلاين پرسش و پاسخ نسبت به فناوري‌هاي جديد ديگر نيز انتقاد كرد. براي مثال طرح هايپرلوپ ايلان ماسك كه براساس آن اتاقك حاوي مسافران به درون كانالي كم‌فشار شليك مي‌شود تا با سرعت صدها كيلومتر بر ساعت حركت كرده و فرد را به مقصد برساند، از نظر او اجرايي نيست زيرا تامين امنيت آن بسيار دشوار است.

با اين‌همه گيتس نسبت به روند كلي پيشرفت فناوري خوشبين است و با اين تفكر كه توسعه فناوري و خودكارشدن فرايند‌ها براي اقتصاد كلان عواقب ناخوشايندي دارد مخالف است. او گفت: اتوماسيون از زمان انقلاب صنعتي تا به امروز بهره‌وري را با ايجاد ابزارهاي مختلف افزايش داده‌است و نرم‌افزارها اين روند را سريع‌تر ساخته‌اند،‌ اكنون بايد به فكر آموز دادن افراد براي فراگيري مشاغل جديد بود.

کد خبر 400013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha